رقابت 880 نفر از کارکنان دولت گیلان در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3543900
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

رقابت 880 نفر از کارکنان دولت گیلان در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بخش ویژه کارکنان دولت امسال به آزمون پانزدهم قرآن و عترت افزوده شده است، تصریح کرد: 880 نفر از کارکنان دولت در استان، 19 آبان در این آزمون شرکت می‌کنند.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سراسر کشور، اظهار کرد: این آزمون همزمان با سراسر کشور 19 و 20 آبان در گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون در چهار گروه حفظ،‌ ترجمه و مفاهیم،‌ تدبر در قرآن و معارف قرآن و اهل بیت(ع) برگزار می‌شود، افزود: حفظ یک جزء، 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ جزء 30، حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی در پنج رشته، تدبر جزء 29، تدبر جزء 30 قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و اصول عقاید امامت، از 18 رشته این آزمون است.

فاضلی با بیان اینکه رشته بخش کارکنان دولت و رشته اصول و عقاید امامت امسال به آزمون پانزدهم افزوده شده است، تصریح کرد: آزمون بخش ویژه کارکنان یک روز قبل از آزمون اصلی برگزار می‌شود که برای آنها 28 ساعت آموزش ضمن خدمت در نظر گرفته و کتاب «به سوی فهم قرآن» به ‌عنوان منبع آزمون معرفی شده است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه بخش کارکنان دولت به دو بخش همه کارکنان و آموزش و پرورش تقسیم شده است، عنوان کرد: 880 نفر از کارکنان دولت در استان، 19 آبان در این آزمون شرکت می‌کنند.

وی متذکر شد: ثبت نام آزمون بخش آموزش و پرورش از 20 آبان آغاز شده و تا10 آذر ادامه خواهد داشت که آزمون این گروه 2 دی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه 952 نفر در بخش موسسات قرآنی و آزاد در این آزمون شرکت می‌کنند، گفت: در مجموع یک هزار و 832 گیلانی جدا از سهمیه آموزش و پرورش در پانزدهمین آزمون قرآن و عترت شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور در دو مقطع بالای 12 و زیر 12 سال برگزار می‌شود که برای مقطع زیر 12 سال به صورت شفاهی و طی یک هفته بعد از آزمون کتبی خواهد بود افزود: 142 نفر در گروه سنی زیر 12 سال از سراسر استان در 6 رشته حفظ کل، 10 جزء، 5 جزء، 3 جزء، یک جزء و جزء 30 قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

فاضلی از رقابت 491 نفر در رشته‌های حفظ خبر داد و گفت: در سایر رشته‌های مفاهیم مقدماتی و تکمیلی، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و اصول عقاید امامت 461 نفر رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین آزمون قرآن و عترت در هفت حوزه آزمونی سراسر استان خاطرنشان کرد: حوزه‌های آزمونی تالش، رشت، انزلی، رودسر، صومعه‌سرا، فومن و لاهیجان از جمله حوزه‌های آزمون قرآن و عترت هستند که حوزه رشت با 520 نفر شرکت‌کننده بالاترین حوزه آزمونی استان گیلان است.

captcha