ثبت‌نام بیش از 10 هزار نفر از خراسان رضوی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3543711
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

ثبت‌نام بیش از 10 هزار نفر از خراسان رضوی در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: در مجموع در دو بخش مؤسسات قرآنی و عموم مردم و کارکنان دولت در خراسان رضوی حدود 10 هزار و 732 نفر در پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند.

‌حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد میزان مشارکت و ثبت‌نام در دو بخش مؤسسات قرآنی و عموم مردم علاقه‌مند و کارکنان دولت خراسان رضوی در پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: در مجموع مؤسسات قرآنی و عموم مردم و کارکنان دولت در خراسان رضوی حدود 10 هزار و 732 نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند.
وی با بیان اینکه در استان شاهد استقبال خوبی برای حضور در این آزمون بودیم، ابراز کرد: در میان استان‌های کشور در میزان مشارکت، خراسان رضوی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است که رتبه‌های اول و دوم را نیز استان‌های اصفهان و البرز در اختیار دارند.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب ادامه داد: ثبت‌نام در این آزمون برای مؤسسات قرآنی و عموم مردم در بازه زمانی بیستم شهریورماه الی ۳۰ مهرماه صورت گرفت که در این مدت چهار هزار و 311 نفر از عموم مردم علاقه‌مندان اقدام به ثبت‌نام کردند.
وی با بیان اینکه برای بخش کارکنان دولت نیز با توجه به اینکه زمان ثبت‌نام از بیستم شهریورماه الی 10 آبان ماه ادامه داشت، گفت: حدود شش هزار و 421 نفر از کارکنان دولت خراسان رضوی در این آزمون ثبت‌نام کردند که البته این آمار به غیر از فرهنگیان آموزش و پرورش است زیرا ثبت‌نام این گروه از کارکنان دولت از ۲۰ آبان‌ماه آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: آزمون این دوره برای کارکنان دولت همزمان با سراسر کشور ۱۹ آبان‌ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود، البته داوطلبان خراسان رضوی براساس زمانبندی صورت گرفته و برای جلوگیری از شلوغی سامانه آزمون، روز پنجشنبه، 20 آبان‌ماه در آزمون شرکت می‌کنند.
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین زمان آزمون برای مؤسسات و عموم مردم پنجشنبه،۲۰ آبان‌ماه در هنرستان هنرهای زیبا واقع در قاسم‌آباد، بلوار ادیب 33 خواهد بود.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب افزود: در زمینه برگزاری این آزمون در شهرستان‌های استان نیز براساس تصمیم ستاد برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خراسان رضوی، در زمان برگزاری آزمون ناظرانی در شهرستان‌های استان حضور پیدا می‌کنند. ‌
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب اظهار کرد: این آزمون در چهار گروه حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و معارف و اهل بیت(ع) و همچنین ١٨ رشته برگزار می‌شود که در این دوره، آزمون دو رشته آشنایی با صحیفه سجادیه و رشته عقاید قرآنی به رشته‌های قبلی افزوده شده است.
وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار است که شرکت کارکنان دولت در آزمون سراسری قرآن و عترت و کسب موفقیت در آن، معادل ۲۸ ساعت کار آموزشی ضمن خدمت برای آنها محسوب می‌شود، گفت: سال‌های گذشته کارکنان دولت مانند عموم مردم و براساس علاقه‌مندی خود در این آزمون شرکت می‌کردند.
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مورد سطح‌بندی کارکنان دولت در آزمون سال جاری نیز ابراز کرد: براین اساس، وقتی یکی از کارکنان دولت در یک سطح پذیرفته می‌شود به سطح دیگر رفته و این امر به صورت سلسله‌وار ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت آشنایی با قرآن، کامل شود.
captcha