حوزه علمیه از عناصر اصلی مولّد فرهنگ است
کد خبر: 3543491
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

حوزه علمیه از عناصر اصلی مولّد فرهنگ است

گروه معارف: امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: حوزه‌های علمیه از عناصر اصلی مولّد فرهنگ در جامعه ایرانی هستند و غنا بخشیدن به آن‌ها می‌تواند به ارتقای سطح فرهنگ عمومی و دینی یک جامعه منتج شود؛ بنابراین توجه به آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر امروز در حاشیه بازدید از حوزه علمیه در حال ساخت این شهرستان، گفت: حوزه علمیه مجموعه‌ای از علما، فضلا و کارشناسان دینی است که هر یک می‌توانند منشأ خیر و برکات فراوان برای یک جامعه باشند.
امام جمعه شهرستان نیکشهر اظهار کرد: تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه بر فرهنگ مردم امری است که در حوادث و تحولات اجتماعی به خوبی قابل لمس است و این نقش آفرینی را می‌توان با مطالعه تاریخ بطور کامل درک کرد.
وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه همواره محل تربیت مبلغ و دانشمند دینی و تبلیغ و ترویج مبانی دین بوده است، بنابراین هرچه حوزه‌های ما فعال‌تر و پویاتر باشد، جامعه ما نیز دینی‌تر خواهد بود.
لطفیان سرگزی بیان کرد: حوزه‌های علمیه از عناصر اصلي مولّد فرهنگ در جامعه ایرانی است و غنا بخشیدن به آن می‌تواند به ارتقای سطح فرهنگ عمومی و دینی یک جامعه منتج شود، بنابراین توجه به آن از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی افزود: هدف از ساخت حوزه علمیه در شهرستان نیکشهر تربیت مبلغ و گسترش فرهنگ غنی اسلامی و ترویج شعائر اسلامی است. ما هر چه داریم از حوزه‌های علمیه داریم و هر چه حوزه‌های علمیه ما تقویت شود، از جامعه‌ای متدین‌تر و متمدن‌تر بهره‌مند خواهیم بود.
امام جمعه شهرستان نیکشهر عنوان کرد: حوزه‌های علمیه نقش اصلی را در احیای فرهنگ متعالی اسلامی دارند و باید همانطور که تاکنون این نقش را به‌خوبی ایفا کرده‌اند، بعد از این هم با قدرت این مسیر را ادامه دهند.
captcha