دشمن توفیق خود را در فاصله‎گرفتن جامعه از قرآن می‎داند/ فعالیت‎های قرآنی مخفیانه استاد مروت در خارج از کشور
کد خبر: 3542336
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
حجت‎الاسلام غروی:

دشمن توفیق خود را در فاصله‎گرفتن جامعه از قرآن می‎داند/ فعالیت‎های قرآنی مخفیانه استاد مروت در خارج از کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمدعلی غروی در مراسم بزرگداشت استاد مروت گفت: دشمنان تخریب قرآن را هدف گرفته‌اند؛ آنها امروز در عصر و فضای مجازی غوغا کرده و خانواده‌ها در ایران را مورد هدف قرار داده‎اند؛ چرا که موفقیت دشمن زمانیست که خانه‌ها از قرآن و نماز جدا شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام سید محمدعلی غروی، از خطبای کشور در نخستین مراسم بزرگداشت استاد محمدتقی مروت که امروز، 10 آبان‌ماه، در مسجد امام جعفر صادق(ع) میدان فلسطین برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)؛ « خَیرُکُم مَن تَعَلَّمَ القُرآنَ وَ عَلَّمَه»، اظهار کرد:  خداوند عاقبت‌ همه را ختم بخیر کند و ما را با مکتب تربیتی قرآن کریم بیش از اینها آشنا بفرماید. مجلس امروز به احترام یکی از چهره‌های ارزشمند قرآنی است که استاد و معلم قرآن و دلسوز فرهنگ قرآنی بوده است.
وی ادامه داد: مجلس از نظر کیفیت قابل اهمیت است چون چهره‌هایی از شخصیت‌های کشوری و لشکری در مجلس حضور دارند و اکثر قریب به اتفاق افرادی هستند که با قرآن انس دارند و از قبل از پیروزی انقلاب شاهد خدمات این استاد بزرگ قرآن بوده‌اند.
غروی با اشاره به سخنرانی پیامبر اکرم(ص) در حجةالوداع که مورد اتفاق علمای خاصه و عامه است، بیان کرد: در کتاب عبقات‌الانوار به این حدیث پرداخته شده است که دو جلد از این کتاب به شرح این روایت اختصاص داده شده است که ایشان فرموده است « إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» من به زودی از میان شما می‌روم و دو ارزش را در میان شما می‌گذارم؛ یکی قرآن و دیگری نیز عترت است. بیان «لن»  نفی ابد می‌کند و به معنای اینکه در هیچ شرایطی این امر انجام نخواهد شد؛ این دو از هم جدا نمی‌شوند تا اینکه در کنار حوض کوثر با من ملاقات کنند.
وی با تأکید بر اینکه این جمله روایتی است که اهل‌تسنن نیز نتوانستند آن را تکذیب کنند، بیان کرد: در جوامع شیعی گاهی در میان برخی از گروه‌ها به عترت توجه می‌شود اما به قرآن آنطور که باید توجه نمی‌کنند و حتی در برخی از کشورهای اسلامی برعکس است که توجه به اهل‌بیت ندارند اما اهل اندیشه و توجه و دقیق، به این سفارش پیامبر(ص) توجه دارند.
وی تصریح کرد: با تمسک به این دو سرمایه می‌توانیم به اهدافمان برسیم. امروز یکی از وظایف مهم صاحبان قلم و اندیشه مسئله نشر فرهنگ قرآن و آشنا کردن با فرهنگ قرآن است.
غروی با اشاره به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) در صحیفه نور عنوان کرد: علما باید انس با قرآن را رها نکنند. آنچه که داریم و می‌تواند به ما عزت و اعتبار دهد انس با قرآن است و آشنایی با قرآن و لایه‌های مختلف قرآن بر ما ضروری است. آموزش و آشنایی با صوت و قرائت قرآن و تدریس و زنده نگه‌داشتن این کتاب آسمانی، برعهده جامعه قرآنی است.
وی اضافه کرد: اگر امروزه دشمنان به دنبال تخریب قرآن هستند، به این دلیل است که می‌دانند قرآن چه کتاب حیات بخشی است؛ قرآن با این جامعیت جهان را به هدایت سوق می‌دهد.
این خطیب کشورمان با تأکید بر زندگی همراه با تقوای مردم و به ویژه مسئولان، اظهار کرد: این مجلس برای این استاد قرآن، روزها برنامه‌ریزی شده است. باید توجه داشت که دشمنان قرآن تخریب قرآن را هدف گرفته‌اند لذا بدانیم که شخص در اینجا برای ما مهم نیست.
وی اظهار کرد: باید از اندیشه قرآنی حمایت شود و دشمن امروزه در عصر و فضای مجازی غوغا کرده است و خانواده‌ها در ایران هدف قرار گرفته شده‌اند؛ چرا که موفقیت دشمن زمانیست که خانه‌ها از قرآن و از نماز جدا شوند و فاصله بگیرند و خانه مکانی برای تربیت نباشد و خانه‌ها مصداق « فِي بُيُوت أَذِنَ اللهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ» نباشد و بچه‎های قرآنی در شبکه‌ها جک قرار گیرند و ...؛ چرا که قرآن عامل موفقیت جامعه است.
غروی با تأکید بر ضرورت احترام به قاری و معلم قرآن، به بیان بخشی از فعالیت‌های قرآنی مخفیانه استاد مروت در خارج از کشور پرداخت و گفت: تأثیرگذاری وی در پایان تلاوت قراء مصری در جهت اضافه شدن «العلی» در هنگام قرائت صدق‌الله العلی العظیم و تشکیل حوزه و جلسات قرآن در کانادا و سایر مطالبی که دوستان و شاگردان وی از ایشان نقل می‌کنند، از دیگر فعالیت‌های این استاد قرآنی کشورمان است.
وی در پایان با اشاره به گفته برخی از شاگردان و دوستان ایشان در خصوص فوت استاد، افزود: بعد از فوت استاد مرحوم مروت، وی می‌گفت دوست ندارم زندگی کنم تا اینکه سرانجام دو سال پس از رحمت او به لقاء‌ حضرت دوست می‌رسد و جنازه‌اش با عزت و احترام در ایران تشییع و دفن می‌شود و این مجلس عزا از سوی جامعه قرآنی، مسئولان و اساید قرآنی و سایر شخصیت‌های قرآنی تشکیل می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۰۸:۵۷
0
0
هر چقدر انس با قرآن بیشتر باشد دشمن فرصت و جرات نفوذ را پیدا نخواهد کرد
captcha