یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3541800
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در مشهد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مرحله استانی یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در مشهد گفت: سال آینده و همزمان با رخداد مشهد 2017، خراسان رضوی برای نخستین بار میزبان مرحله کشوری دوازدهمین دوره این جشنواره قرآنی خواهد بود.

محمدحسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری مرحله استانی یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در مشهد خبر داد.
وی با بیان اینکه این جشنواره قرآنی در دو رده سنی بالا و زیر 18 سال برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های حفظ 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و تصحیح قرائت نماز ویژه رده سنی بالای 18 سال آقایان و بانوان است همچنین رشته‌های حفظ پنج جزء، قرائت و اذان نیز ویژه رده سنی زیر ١٨ سال بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است.
عبداللهی با بیان اینکه این جشنواره با محوریت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد صورت می‌گیرد، ابراز کرد: در واقع دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی که زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، مسئولیت برگزاری این جشنواره قرآنی را بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: ثبت‌نام حضور در این جشنواره در بازه زمانی شهریورماه سال جاری تا پایان مهرماه به صورت اینترنتی صورت گرفت و در مجموع هزار و صد نفر علاقه‌‌مند بانو و آقا ثبت‌نام کردند که آزمون نیز 12 و 13 آبان‌ماه به صورت حضوری در نوبت صبح و بعدازظهر در مسجد العلی بلوار راه آهن مشهد برگزار خواهد شد.
عبداللهی با بیان اینکه رده سنی زیر 18 سال این جشنواره مرحله کشوری ندارد، تصریح کرد: آزمون مرحله کشوری این رقابت‌ها ویژه رده سنی بالای 18 سال، 24 الی 27 آذرماه سال جاری به میزبانی استان قم برگزار می‌شود.
وی در مورد تعداد افرادی که به عنوان سهمیه استان از هر رشته به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا می‌کنند، نیز ابراز کرد: در رشته‌ قرائت و ترتیل بانوان و آقایان هر کدام دو نفر، رشته حفظ کل و 20 جزء بانوان و آقایان و اذان آقایان نیز هر کدام یک نفر حضور خواهند یافت.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی در پایان ابراز کرد: سال آینده و همزمان با رخداد مشهد 2017، استان خراسان رضوی میزبان مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان خواهد بود و برای نخستین بار است که این میزبانی به این استان واگذار می‌شود.
captcha