پایان زمان ثبت‌نام عموم مردم و مؤسسات در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3539500
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
شامگاه امروز صورت می‌گیرد؛

پایان زمان ثبت‌نام عموم مردم و مؤسسات در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه شامگاه امروز، 30 مهرماه زمان ثبت‌نام برای مؤسسات و عموم مردم در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت پایان می‌پذیرد، خواستار همکاری بیشتر رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی و تبلیغات جهت افزایش مشارکت کارکنان دولت شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد میزان مشارکت و ثبت‌نام عموم مردم، مؤسسات و کارکنان دولت خراسان رضوی در پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که از بیستم شهریورماه سال جاری آغاز شده است، گفت: با توجه به اینکه امروز، 30 مهرماه زمان ثبت‌نام برای مؤسسات و عموم مردم به پایان می‌رسد، لذا هنوز جمع‌بندی و میزان مشارکت قطعی در آزمون مشخص نشده است.
وی ادامه داد: برای بخش کارکنان دولت نیز با توجه به اینکه زمان ثبت‌نام از کارکنان دولت در این آزمون تا ١٥ آبان ماه ادامه دارد و ثبت‌نام همچنان در حال انجام است و از طرفی مدیریت سامانه ثبت‌نام بر عهده سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی است لذا هنوز در این بخش هم آماری از میزان تعداد شرکت‌کنندگان نداریم.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه به دنبال مشارکت حداکثری کارکنان دولت به ویژه 40 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان در این آزمون هستیم، ابراز کرد: از همین رو احتمال تمدید زمان ثبت‌نام برای کارکنان آموزش و پرورش وجود دارد.
وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار است که شرکت کارکنان دولت در آزمون سراسری قرآن و عترت و کسب موفقیت در آن، معادل ۲۸ ساعت کار آموزشی ضمن خدمت برای آنها محسوب می‌شود، گفت: سال‌های گذشته کارکنان دولت مانند عموم مردم و براساس علاقه‌مندی خود در این آزمون شرکت می‌کردند.
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مورد سطح‌بندی کارکنان دولت در این آزمون سال جاری نیز عنوان کرد: براین اساس، وقتی یکی از کارکنان دولت در یک سطح پذیرفته می‌شود به سطح دیگر رفته و این امر به صورت سلسله‌وار ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت آشنایی با قرآن، کامل شود.
وی گفت: در راستای افزایش مشارکت کارکنان نهادهای دولتی استان اقدامات مختلفی صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به ابلاغ نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شورای اداری استان و در ادامه به ادارت استان، ابلاغ شیوه‌نامه مسابقات به ادارت فرهنگ و ارشاد شهرستان‌های استان، برگزاری جلسات متعدد هر روزه با دستگاه‌های دولتی استان در این زمینه و چاپ آگهی شرکت در این آزمون در رسانه‌ها و زیرنویس آن در صدا وسیمای استان اشاره کرد.
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: آزمون این دوره برای کارکنان دولت همزمان با سراسر کشور ۱۹ آبان‌ماه به صورت مجازی و برای مؤسسات و مردم، ۲۰ آبان‌ماه در هنرستان هنرهای زیبا واقع در قاسم‌آباد مشهد برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب در مورد برگزاری این آزمون در شهرستان‌های استان نیز گفت: در همین راستا و در جلسه‌ ستاد برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خراسان رضوی مقرر شد که در زمان برگزاری آزمون ناظرانی در شهرستان‌های استان حضور پیدا کنند.
وی اظهار کرد: این آزمون در چهار گروه حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و معارف و اهل بیت(ع) و همچنین ١٨ رشته برگزار خواهد شد که در این دوره، آزمون دو رشته آشنایی با صحیفه سجادیه و رشته عقاید قرآنی به رشته‌های قبلی افزوده شده است.
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: مبنای رشته تدبر در قرآن، کتابی با عنوان «به سوی فهم قرآن» است که امسال به همت معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تدوین و چاپ شده است.
وی در پایان ضمن درخواست از رسانه‌ها برای همکاری بیشتر در امر اطلاع‌رسانی و تبلیغات این آزمون در راستای افزایش مشارکت مردم، سازمان‌ها و کارکنان دولت جهت ثبت‌نام، یادآور ‌شد: مؤسسات، کارکنان دولت و عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از طریق پایگاه اینترنتی www.qia.ir اقدام کنند.
captcha