همایش عزاداری نونهالان حسینی در فردیس برگزارشد
کد خبر: 3538237
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

همایش عزاداری نونهالان حسینی در فردیس برگزارشد

گروه معارف: همایش عزاداری نونهالان حسینی روز یکشنبه، 25مهرماه به همت اداره بهزیستی فردیس با حضور فرماندار و دیگر مسئولان این شهرستان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، علیرضا فتاح پور، رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس در این مراسم، اظهارکرد: ماه محرم فرصتی ارزنده برای توجه به بالندگی و رشد معنوی و مذهبی کودکان و نوجوانان و آشنایی آن‌ها با نهضت عاشورا است.
وی افزود: این مراسم با هدف آشنایی کودکان با زبان کودکانه با اهداف قیام حسینی و فرهنگ عاشورایی برگزار شد.
این مسئول بیان کرد: برپایی خیمه، عزاداری و نقاشی با مضمون عاشورایی و فلسفه شهادت امام حسین(ع) و برگزاری مراسم عزاداری توسط کودکان زمینه‌ای برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان با فرهنگ حسینی و مصائب اهل بیت است.
فتاح پور، گفت: برگزاری این برنامه‌ها در ماه محرم زمینه شور و شعور حسینی را در کودکان افزایش می‌دهد و همین امر موجب تربیت فرزندانی با روحیه عدالت محور، دلاور و شجاع و تقویت توان فکری و جسمانی آن‌ها می شود که این فرزندان متعهد و جسور توسعه همه جانبه کشور را رقم می‌زنند.
در این مراسم که معاونان بهزیستی و مربیان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی در آن شرکت داشتند، برنامه‎های سرود و مداحی توسط نونهالان مهدها انجام پذیرفت.
در پایان به تمامی کودکان جوایزی از سوی اداره بهزیستی فردیس اهدا شد.

captcha