روایت زندگی فقیه شیعه در «آن سیب سرخ»
کد خبر: 3538013
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

روایت زندگی فقیه شیعه در «آن سیب سرخ»

گروه هنر: نمایش «آن سیب سرخ» که از امشب اجرای خود را در خانه نمایش اداره تئاتر آغاز خواهد کرد، به زندگی مقدس اردبیلی از فقهای شیعی قرن 10 هجری قمری می‌پردازد.

شهاب راحله، کارگردان نمایش «آن سیب سرخ» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: نمایش«آن سیب سرخ» را محمود فرهنگ به رشته تحریر درآورده و از امشب یکشنبه 25 مهر ساعت 18 اجرای آن در خانه نمایش اداره تئاتر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شیوه اجرایی این نمایش کارگاهی است و بازیگران در زمان حضور در صحنه نقش‌پوشی می‌کنند و پس از ایفای نقش در اطراف صحنه روی نیمکت خواهند نشست، گفت: این شیوه‌ای متداول در اجرای نمایش‌های سنتی ایرانی است اما از نظر محتوای نمایشی سعی شده روایتی تأثیرگذار از برهه‌ای از زندگی مقدس اردبیلی؛ عارف فرزانه و فقیه شیعه امامیه در قرن 10 هجری قمری ارائه شود.

راحله تصریح کرد: شیوه روایی اتخاذ شده در این نمایش به گونه‌ای است که با وجود آنکه فرد ایفاگر شخصیت مقدس اردبیلی تنها در دو صحنه آن حضور دارد اما اطرافیان و سایر اشخاص نمایشی تلاش در روایت و بازگویی کرامات و مناقب این عالم برجسته شیعی دارند.

این کارگردان تئاتر در پایان گفت: تأکید و اصرار فراوان مرحوم مقدس اردبیلی بر اقامه نماز که به نوعی اثر وضعی آن در زندگی این عالم ربانی متبلور است و موجب مستجاب‌الدعوه شدن او شده، از جمله فرازهایی از زندگی مقدس اردبیلی است که در این نمایش به آن تأکید شده است.

این گزارش حاکی است، مراسم افتتاحیه این نمایش عصر امروز یکشنبه 25 مهر در خانه نمایش اداره تئاتر واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهیدموسوی(فرصت)، کوچه شهیدمحمدآقا برگزار می‌شود و این نمایش با 11 اجرا تا 7 آبان برای علاقه‌مندان به روی صحنه خواهد رفت.


captcha