پاکیزه نگه داشتن شهر یک معروف است/ نذری دادن را پاس بداريم
کد خبر: 3536856
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
امینی:

پاکیزه نگه داشتن شهر یک معروف است/ نذری دادن را پاس بداريم

گروه اجتماعی: معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینكه فلسفه محرم، توجه دادن ما به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: پاکیزه نگه داشتن شهر یک معروف است و شهروندانی که اقدام به عزاداری می‌کنند باید در پاکیزه نگه داشتن شهر نیز همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، رمضان امینی، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز امروز، 18 مهر در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: فلسفه محرم، توجه دادن ما به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر است و باید سعی کنیم که از منکرها دوری کنیم و معروف را گسترش دهیم این کار باید در تمام زندگی خودش را نشان دهد.
امینی اظهار كرد: در کلان شهری نظیر شیراز وقتی جمعیت عظیمی از شهروندان به عزاداری می‌پردازند لازم است که به مسائلی نظیر همکاری با پاکبانان، حفظ نظافت شهر و آلوده نکردن آن توجه شود.
وی ادامه داد: پاکیزه نگه داشتن شهر یک معروف است و شهروندانی که اقدام به عزاداری در تکایا و حسینیه‌ها می‌کنند باید در پاکیزه نگه داشتن شهر نیز همکاری داشته باشند.
امینی از شهروندانی كه عزاداران را در این ایام همراهی می‌كنند درخواست كرد كه به نظافت شهر اهمیت داده و ضمن خودداری از رها كردن زباله و بقایای مواد خوراكی یا سایر وسایل در معابر عمومی، به دیگران نیز در خصوص لزوم توجه با پاكیزگی شهر، تذكر دهند.
 وی با بیان اینكه باید از سنت‌های دیرینه خود درس بگیریم و نذری دادن را پاس بداریم، افزود: باید در کنار نذری دادن به سمت استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف برویم و غذای نذری را در ظروفی بگذاریم که طبیعت را آلوده نکند. ظروف یکبار مصرف خطرات بسیار زیادی برای سلامتی افراد و محیط زیست دارد بنابراین حتی المقدور از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنیم و اگر استفاده می‌کنیم لااقل آنها را در طبیعت رها نکنیم.
معاون شهرداری شیراز در ادامه گفت: تمام مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز، در خصوص فراهم‌كردن بسترهای اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی، آمادگی كامل خواهند داشت.
وی با تأكید براینكه محرم ریشه در اعتقادات و باورهای تمام ایرانیان دارد، افزود: سیاهپوش کردن معابر اصلی، اهتزاز پرچم‌های مشکی بر روی پل‌ها و برخی معابر و نصب بنرهایی با مضمون عاشورا،  شست‌وشو و پاکسازی مسیرهای عزاداری، هرس درختان و پاكسازی معابر و ... انجام شده است.
امینی اضافه كرد: مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و مكان‌های عزاداری در نقاط مختلف برای ایمنی بیشتر به ابزاری نظیر كپسول‌های خاموش‌كننده مجهز شده و نیروهای آتش‌نشان نیز در نقاط پر ازدحام تا پایان ساعت عزاداری، حضور داشته و در آماده باش هستند.
معاون شهرداری شیراز همچنین از گسیل شدن اكیپ‌های ویژه مقابله با سد معبر شهرداری شیراز برای ممانعت از ایجاد انسداد در معبرها و مسیرهای تردد عزاداران در شیراز خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها با لباس فرم و خودروهایی که پرچم‌های مشکی بر روی آنها نصب شده در مکان‌های عزاداری حضور دارند و به وظایف خود عمل می‌کنند.
امینی با یادآوری اینكه طی روزهای گذشته، نیروهای مدیریت پسماند شهرداری شیراز اقدامات خود را به شكلی مضاعف‌تر دنبال كرده‌اند، گفت: انتظار داریم عزاداران حسینی نیز به لزوم تمیز نگاه‌داشتن معابر و گذرها خصوصا در این ایام توجه بیشتری داشته باشند.
captcha