هیئات مذهبی سوگواری‌های سنتی را احیا كنند
کد خبر: 3534524
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
پردل:

هیئات مذهبی سوگواری‌های سنتی را احیا كنند

گروه اجتماعی: امام جمعه پاسارگاد در تشریح بایدها و نبایدهای سوگواری‌های حسینی گفت: هیئت‌های مذهبی از ترویج خرافات در مراسم‌ خود دوری کرده و عزاداری سنتی را احیا كنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در آستانه فرا رسیدن ایام محرم همایش «طلایه‌داران تبلیغ» ویژه ائمه جماعات، روحانیان، مبلغان دینی، مسئولان هیئات مذهبی امروز، 10 مهرماه در پاسارگاد برگزار شد.
حجت‌الاسلام آشوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاسارگاد در این همایش كه جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی و همچنین مسئولان پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز حضور داشتند، گفت: هدف از برگزاری این همایش آموزش و اطلاع‌رسانی لازم پیرامون اولویت‌های مهم برنامه‌های ایام محرم است.
حجت‌الاسلام محمد پردل، امام جمعه بخش پاسارگاد نیز در این همایش در سخنانی به جایگاه رفیع شهید و شهادت اشاره كرد و گفت: شهدای کربلا به‌عنوان اسوه و نمونه کامل رشادت و جانبازی سرمشق انسان‌های آزاده جهان هستند.
وی با اشاره به بایدها و نبایدهایی كه هیئات مذهبی باید در مجالس خود بدان‌ها توجه كنند، گفت: هیئت‌های مذهبی از ترویج خرافات در مراسم‌های خود دوری کرده و عزاداری سنتی را احیا كنند.
در ادامه حجت‌الاسلام عزیزی، امام جمعه سعادتشهر نیز به بیان نکاتی در مورد جایگاه ارزشمند مسئولیت هیئت مذهبی  پرداخت و گفت:  قدر خود را بدانید و از فرصت محرم بهره‌برداری لازم برای پیشبرد اهداف اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) كنید.
یادآور می‌شود، در ادامه این همایش مسئولان نیروی انتظامی و بهداشت موارد لازم را به مسئولان هیئات متذکر شدند و دستورالعمل اجرائی محرم در اختیار مسئولان هیئات مذهبی قرار گرفت.
captcha