آزمون سراسری قرآن و عترت در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3533781
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

آزمون سراسری قرآن و عترت در اردبیل برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به میزبانی اردبیل در اواخر آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سید ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز گذشته ششم مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: این آزمون در قالب موسسات قرآنی و کارکنان دولت به میزبانی اردبیل و در اواخر آبان‌ماه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این آزمون جوایزی نیز برای شرکت‌کنندگان نظیر کمک هزینه عتبات عالیات، مشهد مقدس و دیگر جوایز معنوی پیش‌بینی شده است، افزود: تلاش جدی بر این است تا بتوان فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت را در استان اردبیل تقویت کرده و توسعه داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به میزبانی اردبیل دراواخر امسال خبر داد.
اسحاقی با بیان اینکه هدف از این آزمون توجه به کلام الهی و حرکت در مسیر رستگاری با فهم عمیق از قرآن به عنوان کلام الهی است، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت خطیری را در توسعه مبانی فرهنگی قرآنی و تبیین فطرت پاک اهل بیت دارد که در این زمینه شاخص‌ها و مولفه‌هایی نیز برای توسعه این مفاهیم ارزشمند پیش‌بینی کرده و در نظر گرفته است.
وی به برگزاری نمایشگاه کتاب نیز به شکل متفاوت‌تراز سال های گذشته اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه به احتمال زیاد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اردبیل و در پاییز برگزار خواهد شد که قرار است مشارکت جدی اتحادیه‌های کتاب‌فروشی‌های استان را شاهد و ناظر باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه با مسؤولان این اتحادیه در حال هماهنگی و تعامل هستیم تا کتاب‌های ارزشمندی را با دعوت از انتشارات مهم و تاثیرگذار ملی برگزار کنند، یادآور شد: امیدواریم در برگزاری نمایشگاه امسال که همزمان با فضای آغاز مدارس و دانشگاه‌ها خواهد بود شرایطی را شاهد باشیم تا بتوان حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را در خرید کتاب مورد نظر نسل نوجوان و جوان و تحصیل‌کرده فضاهای آموزشی و دانشگاهی مهیا کرد.
اسحاقی هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب را نیز ارائه آثار جدید از فعالیت فعالان عرصه مکتوب و کتاب‌فروشی‌های توانمند ملی و استانی بیان کرد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه برای دعوت از معروف‌ترین انتشاراتی‌ها انجام شده که انتظار می‌رود با حضور آنها بتوانیم نمایشگاه سراسری استان را با رونق بیشتر انجام دهیم.
captcha