سرشماری عمومی نفوس و مسکن لازمه پیشرفت کشور است
کد خبر: 3532863
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

سرشماری عمومی نفوس و مسکن لازمه پیشرفت کشور است

گروه اجتماعی: سرپرست تبلیغات اسلامی باشت سرشماری عمومی نفوس و مسکن را لازمه پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: با توجه به اهمیت سرشماری به روش اینترنتی باید تدبیری اندیشیده شود که عموم مردم به وارد کردن اطلاعات به روش اینترنتی ترغیب و تشویق شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد،حجت‌الاسلام اکبر ظهرابی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی باشت روز گذشته، سوم مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که سرشماری نفوس و مسکن در راستای پایش و کنترل جمعیتی کشور انجام می‌شود، افزود: اطلاعات حاصل شده در سرشماری نفوس و مسکن در برنامه‌ریزی‌های کشور نقش بسزایی دارد.
وی در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیازمند اطلاعات و آمار دقیق است.
سرپرست تبلیغات اسلامی باشت در ادامه با تاکید بر ضرورت سرشماری و آمارگیری در اسلام، اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) ۱۴۰۰ سال پیش آمار زاد و ولد را در مدینه ثبت می‌کردند و حتی آمار افرادی را که به اصطلاح امروزی، حائز شرایط اعزام به خدمت سربازی بودند را در دست داشتند که این امر نشان‌دهنده لزوم توجه به آمار برای پیشبرد اهداف و برنامه‌هاست و این ضرورت امروزه در جوامع متمدن کاملا مشخص است.
 حجت‌الاسلام ظهرابی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، ابراز کرد: باید از فرصت ماه محرم و حضور روحانیان و مبلغان در مساجد و هیآت‌های عزاداری بهره گرفت تا ضمن پرداختن به بحث‌های دینی، موضوع لزوم مشارکت همگانی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌ویژه به روش اینترنتی را برای مردم تشریح کنند.
captcha