پس از انتشار خبر ایکنا درباره مطالبه بانوان قرآنی؛ پیشکسوت قرآنی استان مرکزی اعلام آمادگی کرد
کد خبر: 3532520
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

پس از انتشار خبر ایکنا درباره مطالبه بانوان قرآنی؛ پیشکسوت قرآنی استان مرکزی اعلام آمادگی کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: به دنبال انتشار گفت‌وگویی با مریم سعیدی، مربی و حافظ کل قرآن کریم درباره وضعیت نامطلوب جلسات قرآنی ویژه بانوان، پیشکسوت قرآنی استان مرکزی و مدیر مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک آمادگی خود را برای برگزاری چنین جلساتی به صورت رایگان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در پی گفت‌وگویی که یکشنبه، 28 شهریورماه، از مریم سعیدی، مربی و حافظ کل قرآن کریم در این خبرگزاری درباره وضعیت محافل خانگی و کلاس‌های تخصصی ویژه بانوان منتشر شد، علی شیخی، پیشکسوت قرآنی استان و مدیر مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک، آمادگی این مؤسسه را برای رفع کمبودهای جامعه قرآنی بانوان در زمینه محافل و دوره‌های تخصصی اعلام کرد.
علی شیخی، مدیر مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک، در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: اگر بانوان، علاقه‌مند به حضور در جلسات قرآنی هستند می‌توانند از فضاهای پیشنهادی از جمله مسجد سیدها و امامزاده عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک استفاده کنند و ما تمام امکانات صوتی و تجهیزات آموزشی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: بدون شک نبود محافل قرآنی ویژه بانوان باعث پایین آمدن سطح تلاوت‌ آنها شده است؛ ازاین رو استمرار محافل این نگرانی را از بین می‌برد. بانوان علاقه‌مند همت کنند و برای شرکت در جلسات قرآنی امامزاده عبدالله(ع) یا مسجد سیدهای اراک ثبت نام کنند، ما نیز با اساتید برجسته استان صحبت خواهیم کرد تا برای رفع اشکال در جلسات حضور پیدا کنند.  
شیخی افزود: این جلسات رایگان و به صورت هفتگی  برگزار خواهد شد، تنها هدف ما از انجام این فعالیت جلب رضای خداوند متعال و ارتقای سطح دانش قرآنی بانوان در دو رشته حفظ و قرائت است، خوشبختانه در رشته حفظ از ضعف کمتری برخورداریم اما باید برای دو رشته قرائت تحقیق و ترتیل اقدامی مضاعف صورت گیرد.
وی افزود: ما آمادگی خود برای برگزاری دوره‌های آموزش قرآن نیز اعلام می‌کنیم با توجه به اینکه این دوره‌ها حرفه‌ای است و از انسجام و هزینه بیشتری برخوردار هستند مبلغی را برای آموزش از قرآن آموزان دریافت خواهیم کرد.
شیخی افزود: جهت آموزش قرآن در دو رشته حفظ و قرائت نیز می‌توانیم از فضای دانشگاه اراک، مرکز آموزش حج و زیارت و اساتید مجرب استفاده کنیم.
مدیر مؤسسه قران نسیم اختران قرآنی اراک در پایان اظهار کرد: بعد از انتشار این اعلام آمادگی در ایکنا، علاقه‌مندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را جهت اعتلای هر چه بهتر برگزاری جلسات قرآنی بانوان و دوره‌های آموزش قرآن در ذیل خبر اعلام فرمایند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اراک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۰۹:۵۰
0
0
سلام.اقدام آقای شیخی جای بسی تشکر دارد اما گمان می کنم جدا از کمبود فضای آموزشی و مناسب نبودن ساعات برگزاری محافل، همت بانوان برای حضور در محافل قرانی بسیار کمرنگ است و حتی اگر دوره ها رایگان باشد چون فضای قرآنی بر خانواده ها حاکم نیست بانوان تمایلی برای حضور در محافل نخواهند داشت کما اینکه اگر این فضا حاکم بود حتی با قبول زحمت و هزینه در کلاسها شرکت می کردند.
captcha