مشارکت مردم در سرشماری ضروری و مهم است
کد خبر: 3532142
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
حجت‌الاسلام قریشی:

مشارکت مردم در سرشماری ضروری و مهم است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان به آمادگی عامه مردم جهت همکاری در آمارگیری اشاره کرد و گفت: مسئولان و متولیان امر باید مباحث مربوط به آمارگیری را به عامه مردم بصورت واضح و ساده بصورت خلاصه انتقال دهند تا عموم مردم در این امر مهم و ضروری مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه صبح امروز در دیدار مسئولان ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان ضمن تبریک ایام سپری شده دهه ولایت گفت:سرشماری یکی از عوامل مهم و ضروری کشور بوده و باعث می‌شود که برنامه‌ریزی در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی صحیح صورت گیرد.
وی افزود: از علمای بزرگ دینی روایت شده است که پیامبر گرامی اسلام آمار زاد و ولد را پیگیری می‌کردند و این نشان دهنده این است که پیامبر اسلام  درمقر حکومتی خود این امر را ضروری و مهم تلقی می‌نمودند.
امام جمعه با اشاره به اینکه صدا و سیما نقش پررنگی در آموزش و تشویق میزان مردم در عوام مردم در آمارگیری و سرشماری دارد، ادامه داد: چنانچه آموزش خوب و صحیح به مردم داده شود در وقت و انرژی صرفه جویی شده و آمار درست و صحیحی بدست خواهد آمد.
وی به شیوه برخورد و تعامل مامورین سرشماری با مردم جهت دریافت اطلاعات صحیح در سرشماری اشاره کرد و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا مامورین سرشماری با تکریم و احترام  با مردم رفتار کنند تا آنها از این امر استقبال کنند لذا ضروری است که آموزش تخصصی به مامورین سرشماری داده شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه اطمینان باید در عموم مردم حاصل شود تا آمار صحیح را در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند، گفت: علما در تبیین مشارکت مردم در آمار گیری نقش مهمی می‌توانند داشته باشند.
وی جهت اطمینان بیشتر مردم در این امر مهم و ضروری افزود: باید به مردم اطمینان دهیم که اطلاعات آنها محرمانه بوده و یک مقایسه با سرشماری کشور های دیگر صورت گیرد تا آنان اطمینان حاصل نمایند که این امر نیاز تمام کشورها جهت برنامه‌ریزی صحیح است.
وی اضافه کرد: مامورین سرشماری باید توجیه شوند که آمارگیری به خاطر حل مشکلات جامعه بوده و نباید نسبت به این امر بی‌تفاوت باشند.

captcha