کمک 1000 میلیارد تومانی خیّران به حوزه سلامت
کد خبر: 3528455
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
در سال گذشته صورت گرفت؛

کمک 1000 میلیارد تومانی خیّران به حوزه سلامت

گروه اجتماعی: مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمک 1000 میلیارد تومانی خیّران در سال گذشته به حوزه سلامت کشور، به نقش مهم و تأثیرگذار خیّران و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه سلامت تأکید کرد.

مصطفی جمالی، مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه خیّران در سال گذشته، مبلغ 1000 میلیارد تومان به حوزه سلامت کشور کمک کرده‌اند، به نقش مهم و تأثیرگذار خیّران و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه سلامت تأکید کرد.
نهادهای مردم‌نهاد؛ یاوران حوزه بهداشت و درمان
وی ادامه داد: این نهادها یاوران ما در حوزه بهداشت و درمان هستند و ما با توانمندسازی آن‌ها سعی می‌کنیم موانع را برای موفقیت هر چه بیشتر از سر راهشان برداریم.
مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در آینده با بخشنامه‌های جدیدی که صادر خواهد شد، بخشی از فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی که غیر حاکمیتی هستند، به این نهادها واگذار خواهد شد.
وی با ابراز اینکه در ایران به ازای هر 10 هزار نفر یک سازمان مردم‌نهاد وجود دارد در حالی که در فرانسه به ازای هر 66 نفر یک سازمان مردمی وجود دارد، تصریح کرد: سعی داریم با گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد ملی و ایجاد شعبی در شهرها، این سازمان‌ها را گسترش داده و بدون اینکه دخالت کنیم، یاریگر آن‌ها در پیشرفت کارشان باشیم.
وی با اشاره اینکه از اولویت‌های وزارت بهداشت در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد، بهداشت، پیشگیری و آموزش است، بیان کرد: اگر بتوانیم در بخش سمن‌ها(سازمان‌های مردم‌نهاد) با آموزش صحیح مردم در تغذیه، سلامت آن‌ها را کنترل کنیم، هزینه‌های بسیاری در این بخش صرفه‌جویی خواهد شد.
وی، دینداران واقعی را خیّران واقعی دانست و عنوان کرد: در تعاملاتی که با این افراد داشته‌ایم، آن‌ها را افرادی دیدیم که از عقیده دینی بالایی برخوردار هستند.
وی، بیشتر کمک‌های مردمی در حوزه سلامت را در قسمت درمان دانست و بیان کرد: قصد داریم با برنامه‌ریزی این کمک‌ها را به سمت پیشگیری و بهداشت هدایت کنیم.
سبقت خیّران از دولت
جمالی با ابراز اینکه استان لرستان یکی از استان‌های موفق در جمع‌آوری کمک‌های خیّران در سال 94 بوده است، عنوان کرد: در حالی که در سال 94 تمام بودجه عمرانی علوم پزشکی این استان 17 میلیارد تومان بود و دولت توانست شش میلیارد تومان پرداخت کند، خیّران این استان در بخش دانشگاه و حوزه سلامت، قریب 59 میلیارد تومان به این دانشگاه کمک کردند.
captcha