برپایی کلاس‎های قرآن از برنامه‌های فرهنگی اردوهای جهادی است
کد خبر: 3525048
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
محمودی:

برپایی کلاس‎های قرآن از برنامه‌های فرهنگی اردوهای جهادی است

گروه اجتماعی: مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت گفت: در بحث فرهنگی اردوهای جهادی برپایی کلاس‎های قرآن، قرائت و احکام، دیدار با خانواده شهدا از جمله مادر سردار شهید احمد سلیمانی و دیدار با پدر قاسم سلیمانی، برگزاری یادواره شهدای قنات‎ملک، دعای توسل و زیارت عاشورا انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، کیوان محمودی، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت دیروز سه‌شنبه، 2 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: اردوهای جهادی دانشجویی یکی از مهم‎ترین و ارزنده‎ترین فعالیت‎های بسیج دانشجویی است.
وی از برگزاری اردوهای جهادی جیرفت در تابستان خبر داد و افزود: این برنامه مورد استقبال دانشجویان بسیجی دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی شهرستان قرار گرفت.
محمودی تصریح کرد: مرحله دوم اردوی جهادی بسیج دانشجویی جیرفت نیز در محل روستاهای محروم بخش هنزا از توابع شهرستان رابر برگزار شد.
وی بیان کرد: این اردو با حضور بیش از 150 نفر از فعالان گروه‎های عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی به مدت 12 روز برگزار شد.
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت گفت: فعالیت این اردوی جهادی در گروه عمرانی شامل ساخت مسجد و خانه عالم و رنگ‎آمیزی مدارس می‎شد.
وی ادامه داد: در گروه پزشکی نیز ویزیت رایگان به مدت سه روز در بخش هنزا و تعدادی از روستاهای تابعه و همچنین غربال‎گری فشار خون و قند خون در اکثر روستاها انجام شد.
محمودی با تأکید بر اینکه ترویج بحث سبک زندگی اسلامی در دستور کار بسیج دانشجویی قرار دارد، عنوان کرد: آموزش طب اسلامی برگرفته از طب امام صادق(ع) با دعوت از دکتر طب سنتی، ویزیت رایگان و انجام بیش از 80 مورد حجامت از دیگر فعالیت‎های انجام شده است.
وی اظهارکرد: در بحث فرهنگی نیز برپایی کلاس‎های قرآن، قرائت و احکام، دیدار با خانواده معظّم شهدا از جمله مادر سردار شهید احمد سلیمانی و دیدار با پدر قاسم سلیمانی، برگزاری یادواره شهدای قنات‎ملک، دعای توسل و زیارت عاشورا انجام گرفت.
محمودی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این اردو در راستای اشاعه فرهنگ کمک‎رسانی به قشر محروم جامعه برگزار شد، مطابق روال سال‎های گذشته مورد قدردانی مردم و مسئولان واقع شد.
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت ادامه داد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی کمک به مردم مناطق محروم، ایجاد روحیه همدلی، افزایش همکاری‌های ارتباط جمعی در میان بسیجیان و کسب تجربه بوده است.
وی با بیان اینکه اردوهای جهادی همان جبهه است با این تفاوت که در آن خمپاره، صوت بمب، مین و ... نیست، بیان کرد: صمیمیت، ارادت، کار، جوشش، عشق و علاقه به مردم همان ویژگی‎هایی است که دیروز در سنگرها بود و امروز گروه‌های جهادی برای خدمت به مردم آن را به کار بسته‎اند.
محمودی از فعالیت ارزشمند گروه‎های جهادی در دورترین و محروم‌ترین روستاها خبر داد و گفت: این گروه‎ها در مناطق صعب‎العبور و دوردست‌ترین روستاها برای رفع محرومیت‎ها فعالیت می‎کنند.
وی عنوان کرد: هنگامی که دانشجویان در یک اردوی جهادی شرکت کرده و سختی‎هایی را که مردم متحمل می‎شوند، درک می‎کنند، روزی که پشت میزهای اداره مسئول می‎شوند با درد مردم بیگانه نیستند.
captcha