مسابقات قرآن، مقدمه تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3524064
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

مسابقات قرآن، مقدمه تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلأهایی در بخش فرهنگی وجود دارد، گفت: تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) موجب رفع مشکلات شده که مسابقات قرآن مقدمه بر این کار است.

زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: فرهنگ قرآن باید در جامعه ترویج و تبلیغ شود و مسابقات قرآن زمینه‌ برای دریافت مبانی اصیل اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه صوت و لحن زیبا در قرآن کریم باعث ایجاد رغبت و علاقه در بین اقشار مردمی می‌شود، گفت: باید به تفسیر قرآن، درک معنا و مفهوم قرآن اهتمام ویژه‌ای شود و فقط تمرکز بر روی روخوانی قرآن صورت نگیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بیت(ع) دو سرمایه جاویدان برای بشریت بوده که می‌توان با مراجعه به این دو گنجینه مبانی اصیل اسلامی را استخراج کرد.

وی در خصوص اینکه بهتر است تمامی فعالیت‌های قرآنی بین دستگاه‌های متولی هم‌سو باشد، افزود: با برنامه‌ریزی هدفمند، مدون و هم‌جهت می‌توان بهترین برآیند و اثرات را به ارمغان آورد.

ساعی به فعالیت‌های قرآن و دینی اوقاف و امورخیریه، حوزه‌های علمیه، تبلیغات اسلامی و ... اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌های دولتی فعالیت‌های ارزنده‌ای در جهت ترویج فرهنگ قرآنی انجام می‌دهند که با الگوی مدون قرآنی می‌توان این فعالیت‌ها را گسترش داد.

وی همچنین با بیان اینکه جامعه ایرانی یک جامعه جوان است، اظهار کرد: عطش یادگیری آموزه‌های اسلامی و کسب معارف دینی در بین جوانان موج می‎زند که باید با هدایت و جهت‌دهی مسیر و بسترهای لازم را فراهم ساخت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای ترویج معارف دینی قرآن کریم را الگو قرار دهیم، تأکید کرد: با ایجاد اوقات فراغت سالم و اسلامی در پایگاه‌ها و هیئت‌های محلی فرهنگ و سبک زندگی اسلامی روزه به روز گسترش می‌یابد.
captcha