تشییع پیکر امام جماعت ترور شده در نیویورک
کد خبر: 3523212
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

تشییع پیکر امام جماعت ترور شده در نیویورک

گروه بین‌الملل: هزار نفر از شهروندان آمریکایی در مراسم تشییع پیکر امام جماعت مسجد جامع فرقان و دستیارش در منطقۀ کوئینز در شهر نیویورک که در اثر شلیک گلوله یک مهاجم کشته شده بودند، حضور یافتند.

تشییع پیکر امام جماعت ترور شده در نیویورک
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری القدس، هم‌زمان با برگزاری مراسم تشییع مولانا علا‌ءالدین آکونجی، امام جماعت 55 ساله و صراءالدین دستیار 64 سال وی که روز شنبه، 23 مرداد کشته شدند، یک مرد نیویورکی نیز به اتهام قتل آن‌ها بازداشت شد.
سخنگوی پلیس در این باره گزارش داد: مرد دستگیر شده 35 ساله است و «اسکار مورل» نام دارد؛ وی ساکن منطقۀ بروکلین نیویورک بوده در حال حاضر متهم به ارتکاب قتل درجه دو در مورد هر دو مقتول است.
هنوز گزارشی درباره انگیزه این متهم ذکر نشده است، اما براساس اعلام پلیس، مورل اسپانیایی‌زبان است و از وی به طور کامل بازجویی شده است.  
شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع، خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی بیشتر برای مساجد شدند و عملیات قتل این دو مسلمان را که در روز روشن مقابل دید عموم انجام شده است، ناشی از تنفر و اسلام‌هراسی و با برنامه‌ریزی قبلی علیه دو مقتول توصیف کردند.
این درحالی است که پلیس نیویورک پیش‌تر گفته بود، هنوز مشخص نیست که آیا قربانیان به دلیل اعتقادات خود هدف قرار گرفته‎اند یا امر دیگری دخیل بوده است.
ابراهیم هوپر، مدیر روابط عمومی شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی، قتل آکونجی و صراءالدین را خشونت‌آمیزترین اقدام علیه رهبران مسلمان محلی طی سال‌های اخیر در آمریکا توصیف کرده است.
captcha