ارادت به اهل‌ بیت(ع) را از مردم ایران آموخته‌ایم + عکس
کد خبر: 3522750
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
سید نعیم‌الدین احمد:

ارادت به اهل‌ بیت(ع) را از مردم ایران آموخته‌ایم + عکس

گروه بین‌الملل: دبیرکل انجمن محبین اهل بیت رسول(ص) بنگلادش اظهار کرد: علاقه و ارادت مردم ایران به اهل‌بیت(ع) برای ما آموزنده بوده و ما ارادت به ائمه معصومین(ع) را از آنان آموخته‌ایم.

ارادت به اهل‌ بیت(ع) را از مردم ایران آموخته‌ایم + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ستاد خبری طرح «زیر سایه خورشید»، سید نعیم‌الدین احمد، دبیرکل انجمن محبین اهل بیت رسول(ص) در بنگلادش در دیدار با کاروان «زیر سایه خورشید» گفت: در سفرهایی که به ایران و مشهد مقدس داشته‌ایم، شاهد توسعه فرهنگی ـ مذهبی در این کشور بوده‌ایم. از طرفی علاقه و ارادت مردم ایران به اهل‌بیت(ع) برای ما آموزنده بود.
وی افزود: بعد از این سفر قصد کردیم تا با تأسی از مردمان شما، ارتباط خود را با ائمه اطهار(ع) تقویت کرده و این فرهنگ را در جامعه مسلمانان بنگلادش نیز توسعه دهیم.  
سید نعیم‌الدین احمد در ادامه از اعضای این کاروان و مردم ایران خواست تا اگر سفری به مشهد داشتند، نایب‌الزیاره وی نیز باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مرویان حسینی، مبلغ کاروان «زیر سایه خورشید» نیز در سخنانی به تشریح شرایط فعلی جهان اسلام و نوع مواجهه با دوستان و دشمنان اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: توسعه و تبیین مفاهیم اسلام ناب یک ضرورت مهم است تا دشمنان فرصت دست‌اندازی به این مبانی و دگرگون جلوه‌دادن آن را پیدا نکنند.  
وی در ادامه با استناد به منابع اهل سنت، در اهمیت زیارت و شناخت و عمل به معارف قرآن و اهل بیت(ع) مطالبی را عنوان کرد.
مبلغ کاروان زیر سایه خورشید از شخصیت‌ها و بزرگان اهل سنت خواست نسبت به ایام الله میلاد و شهادت اهل بیت(ع)  فعال‌تر باشند و با دعوت عموم مردم، عزاداری‌ها و جشن‌های اهل بیت را با شکوهی ویژه برگزار کنند و این گونه مراسم را که در گذشته و در دو قرن پیش در بنگلادش میان اهل سنت عمومیت داشته و به مرور و با توطئه دشمنان اهل بیت کمرنگ شده است، احیا و تقویت کنند.
جشن رضوی با حضور 300 مسلمان بنگالی
 بنا بر این گزارش، همزمان با حضور کاروان «زیر سایه خورشید»، مراسم جشنی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش برگزار شد و قریب به 300 نفر از رابطان فرهنگی، طلاب و شیعیان اهل بیت(ع) این کشور در این برنامه شرکت کردند. 
در این برنامه حجت‌‌الاسلام والمسلمین مرویان حسینی، مبلغ کاروان اعزامی، به ارکان و ابعاد روش‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: در این عرصه خطیر باید با آگاهی کامل قدم برداشت تا بستر سوء‌ استفاده جریان‌های معاند فراهم نشود. 
وی با تأکید بر لزوم مرزبندی با دشمنان حقیقی اهل بیت(ع) به ویژه صهیونیست و آمریکا، اظهار کرد: ضرورت دارد که از طرق مختلف، برای جوامع اسلامی، مسئله و ضرورت دشمن‌شناسی تبیین و تبلیغ شود. 
در ادامه عباس واعظی، سفیر ایران در بنگلادش و رایزن فرهنگی سفارت نیز در سخنانی به مقامات و کرامات امام رضا(ع) اشاره کردند. 
اجرای صلوات خاصه و توسل به حضرت رضا(ع)، تبرک‌جویی از پرچم حرم رضوی و اهدای هدایای متبرک آستان قدس رضوی به حضار، از دیگر بخش‌های این برنامه بود. 
بعد از پایان مراسم نیز اعضای کاروان «زیر سایه خورشید» طی نشستی، با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش، دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
در این دیدار طرفین ضرورت، ابعاد و بسترهای توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) در شرق آسیا و همچنین بستر‌های فرهنگی در کشور بنگلادش را مورد بررسی قرار دادند.

تصاویری از دیدار سید نعیم‌الدین احمد با کاروان زیر سایه خورشید

ارادت به اهل‌ بیت(ع) را از مردم ایران آموخته‌ایم + عکس

ارادت به اهل‌ بیت(ع) را از مردم ایران آموخته‌ایم + عکس

تصاویری از جشن رضوی

ارادت به اهل‌ بیت(ع) را از مردم ایران آموخته‌ایم + عکس

ارادت به اهل‌ بیت(ع) را از مردم ایران آموخته‌ایم + عکس



captcha