مخالفت رهبران دینی کالیفرنیا با لایحه مجلس ایالتی
کد خبر: 3521626
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

مخالفت رهبران دینی کالیفرنیا با لایحه مجلس ایالتی

گروه بین‌الملل: رهبران ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت دیروز، 19 مرداد گرد هم آمدند تا از مجلس نمایندگان کالیفرنیا درخواست کنند که لایحه پیشنهادی تبعیض علیه دانشجویان اقلیت را به تصویب نرسانند.

مخالفت رهبران دینی کالیفرنیا با لایحه مجلس ایالتی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «jpupdates»، آن‌ها اعلام کردند، با آن که هدف لایحه پیشنهادی ظاهراً رفع تبعیض است، این امر در واقع به ضرر دانشجویان اقلیت‌های دینی است.

رهبران پیروان ادیان مختلف در کالیفرنیا ضمن اعتراض به این لایحه خواستار وجود شرایط یکسان برای همه دانشجویان صرف‌نظر از عقاید دینی آن‌ها شدند.

گرچه وانمود می‌شود این لایحه جدید با هدف از بین بردن تبعیض تنظیم شده، نتیجه آن تبعیض علیه اقلیت‌های دینی اسلام، مسیحیت و یهودیت به خاطر داشتن موازین اخلاقی خاص خواهد بود.

براساس لایحه پیشنهادی، رعایت موازین ادیان ابراهیمی در مورد مسائل اخلاقی و جنسی به بهانه رفع تبعیض منع می‌شود اما در عوض سیستم خود دولت به مؤسسات آموزشی دینی تحمیل می‌شود.

رهبران مسیحی، یهودی و مسلمان در این باره تأکید کردند: گرچه ما در مورد مسائل دینی تفاوت‌هایی داریم، همگی اتفاق نظر داریم که دولت نباید هیچ محدودیتی را علیه اقلیت‌های دینی قائل شود و هویت دینی یک مؤسسه آموزشی دینی را بر ضد هویت آمریکایی تعریف کند.

ایالت کالیفرنیا با یک میلیون مسلمان، بیشترین جمعیت مسلمانان آمریکا را در خود جای داده است.

captcha