در مسير حركت به سوی تحقق دولت الكترونيك و ايجاد شبكه ملی اطلاعات هستيم
کد خبر: 3519723
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی:

در مسير حركت به سوی تحقق دولت الكترونيك و ايجاد شبكه ملی اطلاعات هستيم

گروه فضای مجازی: رئيس‌جمهوری سه شنبه شب در گفت‌وگويی تلويزيونی با مردم، مهم‌ترين مسائل روز كشور در حوزه‌های سياسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه‌ای و بين‌المللی را تشريح و بيان كرد: ما در مسير حركت برای دولت الكترونيك و همچنين ساخت يك شبكه اطلاعات ملی هستيم و اين يكی از اهداف دولت است كه هر چه زودتر شبكه ملی اطلاعات را سامان دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئيس‌جمهوری با تأكيد بر اين كه نقش فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی در زمينه پرداخت‌های غيرمتعارف بسيار مؤثر بود، افزود: دولت يازدهم از روز اول كه برخي‌ معتقد بودند اين شبكه‌ها مشكل براي جامعه درست می‌كنند و بايد آن‌ها را فيلتر كرد، اجازه اين اقدام را نداد.

حجت‌الاسلام روحاني با بيان اينكه مردم ما هوشيار و بيدار هستند و با آگاهي خودشان نخواهند گذاشت گروه كوچكي از اين ابزار بسيار خوبی كه می‌تواند به نفع جامعه، اطلاعات و مردم قرار بگيرد سوء استفاده كنند، گفت: اميدوارم بتوانيم از اين فضا به نفع كشور استفاده كنيم.

رئيس‌جمهوری با اشاره به اين كه اساس مسئله، شفافيت و دسترسی مردم به اطلاعات است، ادامه داد: ما در مسير حركت برای دولت الكترونيك و همچنين ايجاد شبكه اطلاعات ملی هستيم.

وی با اشاره به كاهش قاچاق در يك سال گذشته خاطرنشان كرد: خوشبختانه نرخ كشفيات گمركات با تجهيزات جديد افزايش يافته است و زمانی كه به سمت دولت الكترونيك حركت كنيم مسلماً می‌توانيم بهتر با مسأله قاچاق مبارزه كنيم.

رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اين كه هدف اصلی دولت در نهايت رونق اقتصادی و اشتغال جوانان است، تصريح كرد: امروز روز به روز بر تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ شركت دانش‌بنيانی كه فعال و حمايت شده‌اند، افزوده می‌شود كه اين می‌تواند به ايجاد شرايط مطلوب به كشور كمك كند.

وی خاطر نشان كرد: گشايش‌هايی كه برجام ايجاد كرده و فناوری‌های نويني كه از دنيا به كشور سرازير می‌شود، می‌تواند به اقتصاد مقاومتی كمك كرده و در نهايت شاهد رونق باشيم.

captcha