تولید محتوا بر عهده بخش خصوصی است
کد خبر: 3518997
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
وزیر ارتباطات:

تولید محتوا بر عهده بخش خصوصی است

گروه فضای مجازی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت کشور گفت: تولید محتوا برعهده بخش خصوصی است و دولت در کنار این فعالیت‌ها می‌توانند کمک‌های مشاوره‌ای دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت کشور، ظهر امروز یکشنبه 10 مردادماه با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات، محمدجواد جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور و علی‌اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رونمایی شد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به توسعه زیرساخت‌های آی سی تی گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، دولت‌ها برای توسعه زیرساخت آی سی تی اهتمام جدی دارند اما به دلایل مختلف این موضوع در ایران مورد توجه قرار نگرفت. به هرحال بخشی از شرکت زیرساخت واگذار و قوانین در اختیار شرکت مخابرات بود به همین دلیل دست‌‌‌شان بسته بود تا زیرساخت‌ها را توسعه دهند و البته در هشت سال گذشته هم توسعه زیرساخت مورد بی‌مهری قرار گرفت و اولویت‌مان این بود که این موضوع را جبران کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون وضعیت‌مان به گونه‌ای است که می‌توانیم به اپراتورها و تمامی شرکت‌هایی که نیازمند هستند، امکانات و تسهیلاتی را دراختیارشان قرار دهیم که پهنای باند اینترنت یکی از این تسهیلات به شمار می‌رود.

ارائه خدمات شفاف به مشترکان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت کشور، می‌توان این اطمینان را کسب کرد که خدماتی که به مردم ارائه می‌دهیم، با کیفیت باشد.

وی افزود: در 50 سال گذشته شبکه زیرساخت کشور از ضعف‌های بسیاری برخوردار باشد تا جایی که نیازمند یک شبکه جامعی بودیم تا براساس آن برنامه‌ها را طراحی کنیم. ما در این چند سال وارث یک شبکه وصله پینه‌ای بودیم، به همین دلیل ابتدا همه شبکه زیرساخت را بازطراحی کردیم و سپس آینده شبکه و اینترنت شبکه را بررسی کردیم و در نهایت آنچه که امروز شاهد توسعه‌ هستیم، براساس طراحی جدید است.

واعظی اظهار کرد: شفافیت مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند نشان‌دهنده وضعیت شبکه زیرساخت کشور باشد. همکاران شرکت زیرساخت این همت را داشتند تا چنین سامانه‌ای را آماده کنیم. به هرحال باید مردم و همه شرکت‌های خصوصی باید بدانند که در بخش فنی شبکه زیرساخت چه اتفافی می‌افتد.

وی ادامه داد: حتی در این شفافیت اگر شبکه زیرساخت کشور اشتباهی در ارائه خدمات داشته است، این آمادگی را دارد تا جریمه‌هایش را پرداخت کند.

تعرفه‌ها باید کاهش یابد

واعظی با اشاره تعرفه اینترنت در کشور گفت: معتقدیم که کیفیت و قیمت تعرفه را باهم ببینیم اما به این معنا نیست که کیفیت را با قیمت افزایش دهیم بلکه همواره به دنبال این هستیم که هر چه استفاده اینترنتی در سبد خانوار و شرکت‌های دولتی و خصوصی بیشتر شود، به دنبال کاهش تعرفه‌ها باشیم تا مردم بتوانند از آن بیشتر استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح تحول‌پذیری گفت: این طرح بسیار سختی است که نزدیک به دوسال برای آن زحمت کشیده شد و قرار بود که توضیحات آن را 27 اردیبهشت ماه اعلام کنیم اما به صورت آزمایشی طرح را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر تا هفته دولت این طرح را اجرایی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تولید محتوا اشاره کرد و گفت: تولید محتوا برعهده بخش خصوصی است و بهتر از بخش دولتی می‌توانند به تولید بپردازند. وظیفه دولت این است که برای‌شان تیم مشاوره بگذارد تا در امورات کمک‌شان کند. خوشبختانه این اتفاق افتاده و شاهد نتایج مثبتی هستیم.

captcha