استاد مظفرین بی ادعا و غریبانه رفت
کد خبر: 3517723
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

استاد مظفرین بی ادعا و غریبانه رفت

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مجمع قاریان قرآن آذربایجان‌شرقی، در خصوص درگذشت استاد برجسته قرآنی اظهار کرد: استاد سعید مظفرین، مرد بی ادعای قرآنی بدون چشم‌داشت مالی، به تشکیل جلسات قرآنی در تبریز مشغول بود.

حسین قربانی، رئیس مجمع قاریان قرآن استان گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: استاد مظفرین قبل از انقلاب اسلامی با تحمل مشقت و سختی‌های فراوان کلاس‌های قرآنی خود در راستای انتقال آموزه‌های قرآنی به تمامی اقشار جامعه انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: این استاد فقید، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با تشکیل مستمر کلاس‌های آموزشی در مسجد شهید مدنی تبریز «شکیلی تبریز» شاگردان بزرگی چون مهدی نعلبندی، مهدی محمدزاده، علی فخری، سعید اجاقی، یونس ملارسولی، حسین قربانی و ... تحویل جامعه داده‌اند.

قربانی همچنین با بیان اینکه استاد مظفرین، مغازه عسل فروشی در تبریز داشت، گفت: ایشان از بازرایان به نام شهر تبریز بوده است که کارهای نیک و خیری از خود به یادگار گذاشته است.

وی ادامه داد: این استاد فقید، علاوه بر تشکیل کلاس‌های قرآنی، قرآن آموزان خود را به ورزش مخصوصا کوهنوردی دعوت می‌کرد و در کنار قرآن به سلامت جسمی شاگردانش نیز اهتمام می‌ورزید.

رئیس مجمع قاریان قرآن استان با گلایه از نحوه برگزاری کلاس‌های قرآنی در مساجد گفت: برخی از متولیان امر از جمله هیات امنای مساجد در برگزاری کلاس‌های قرآنی دخالت می‌کنند و حتی در برخی موارد اجازه تشکیل این کلاس‌ها در مساجد را نمی‌دهند و بیشتر بر روی مراسم ترحیم و سوگواری تمرکز داشته‌اند و از این رو اساتیدی چون مرحوم مظفرین گمنام مانده‌اند.

captcha