وجود 52 پایگاه نماز جمعه در خراسان رضوی
کد خبر: 3517604
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

وجود 52 پایگاه نماز جمعه در خراسان رضوی

گروه سیاسی: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خراسان رضوی دارای 52 پایگاه نماز جمعه است، گفت: در این راستا، در استان 250 مجری نماز جمعه تربیت شده است، همچنین بیش از سه هزار نفر در ستاد نماز جمعه عضو هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی صبح امروز، چهارم مردادماه در نشست خبری به مناسبت سالگرد نخستین نمازجمعه بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی ایران در مشهد، با به انتخاب ائمه جمعه در شهرهای مختلف از سوی امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه دارای پنج معاونت است.
وی با بیان اینکه این شورا در معاونت‌های فرهنگی، بازرسی، گزینش، امور استان‌ها و سیاسی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: استان‌ها در انتخاب و انتصاب ائمه جمعه نقشی ندارند زیرا این افراد از مرکز انتخاب و مدیریت می‌شوند.
وی با اشاره به وظایف شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه یادآور شد: در واقع این شورا، منویات مرکز را مدیریت می‌کند، همچنین آموزش مجریان نماز جمعه، سامان‌بخشی سخنرانی‌های قبل از خطبه‌ها، احداث مصلی، احداث منزل سازمانی برای امام جمعه و ... از جمله وظایف این شورا است.
وجود 52 پایگاه نماز جمعه در خراسان رضوی
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خراسان رضوی دارای 52 پایگاه نماز جمعه است، گفت: در این راستا، 250 مجری نماز جمعه تربیت شده است، همچنین بیش از سه هزار نفر در ستاد نماز جمعه عضو هستند.
وی، جوان‌گرایی را یکی از سیاست‌های جدید ستاد نماز جمعه عنوان کرد و افزود: بیش از 60 درصد اعضای ستاد نماز جمعه زیر 30 سال هستند که تلاش داریم این آمار افزایش یابد.
حجت‌الاسلام معادی با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی افزود: پروژه‌های شهرستان‌های کاخک، گناباد، فیض‌آباد، جوین و ... آخرین مراحل تکمیلی خود را طی می‌کند.
وی با اشاره به حضور 120 هزار نمازگزار در آئین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه، گفت: نیمی از این تعداد در مشهد هستند که برنامه‌ریزی ما بر افزایش تعداد نمازگزاران است؛ البته این تعداد نسبت به 10 سال گذشته که تعداد نمازگزاران کل خراسان بزرگ 10 هزار نفر بود، افزایش داشته است.
حجت‌الاسلام معادی با تأکید بر اینکه نماز جمعه باید هماهنگ با نیازهای جامعه پیش رود، عنوان کرد: امام جمعه نیز باید هدایت‌گر جامعه بوده و پیام اصلی را از ولی فقیه بگیرد.
وی با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه باید قرارگاه باشد، ابراز کرد: فرماندهی این قرارگاه برعهده امام جمعه است و به تعبیر دیگر، لباس این قرارگاه را بر تن دارد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با اشاره به سخنرانان قبل از خطبه‌های نماز جمعه، بیان کرد: این شورا باید سخنرانی‌های قبل از خطبه را مدیریت کند تا متناسب با اهداف قرارگاه باشد، زیرا ما به دنبال بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی هستیم.
اجرای حکم رهبری در بحث موسیقی توسط ائمه جمعه
وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برپایی کنسرت موسیقی در خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دولت نباید به توسعه آلات موسیقی کمک کند، در این راستا ایشان فتواهای زیادی دارند و ائمه جمعه نیز چون نماینده رهبری معظم هستند، حکم ایشان را اجرا می‌کنند.
حجت‌الاسلام معادی تصریح کرد: هم در خراسان رضوی و هم در کشور کنسرت‌های زیادی لغو شده است که خیلی به این موضوع پرداخته می‌شود؛ این در حالی است که مراسم مذهبی زیادی نیز لغو شده، اما کسی به آن نمی‌پردازد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با اشاره به نظارت در برگزاری کنسرت‌ها ابراز کرد: عده‌ای به راحتی به کنسرت‌ها مجوز می‌دهند، بدون اینکه استانداردها را رعایت کنند این در حالی است که در مسابقات قرآن، چندین استاد توانمند برای ارزیابی متسابقان حضور دارند.
captcha