ایجاد سایت قرآنی به زبان انگلیسی از سوی موسسه دارالحدیث
کد خبر: 3515665
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
صبوری خبر داد:

ایجاد سایت قرآنی به زبان انگلیسی از سوی موسسه دارالحدیث

گروه حوزه‌های علمیه: به دنبال ایجاد سایت پیامبر رحمت به زبان انگلیسی، سایت قرآنی نیز به زبان انگلیسی از سوی موسسه دارالحدیث راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل صبوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: یکی از مزیت‌های ما در غنی کردن محتوای سایت پیامبر رحمت بهره‌مندی از طلابی است که در سطوح عالی حوزه مشغول تحصیل هستند و برخی نیز تدریس می‌کنند.
وی اظهار کرد: این سایت به زبان انگلیسی است و مخاطب اصلی آن مردم و به خصوص جوانان غربی هستند که به نظر ما آمادگی برای پذیرش حقایق را دارند و این نوع کارها می‌تواند چنین مقدماتی را برای بهره‌مندی آنان از معارف اسلامی فراهم سازد.
صبوری با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه این کتاب، هدی للناس است و پیامبر نیز رحمت للعالمین است تصریح کرد: این آیات موید بین‌المللی بودن آموزه‌های دین اسلام و قرآن کریم و فرمایشات رسول گرامی اسلام(ص) است بنابراین آشنا کردن کسانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند با معارف ناب اسلامی آشنا شوند از بایسته‌های تبلیغ حوزه در فضای بین‌المللی و به خصوص از طریق فضای مجازی است.
مدیر محتوایی سایت پیامبر رحمت گفت: ما در این سایت تلاش داشته‌ایم تا موضوعات مرتبط با پیامبر(ص) اعم از شخصیت و منش و سیره پیامبر(ص)، خانواده حضرت، احادیث و ... را به زبان انگلیسی به مخاطبان عرضه کنیم و به خصوص به شبهاتی که گاهی به صورت سؤال و گاهی به صورت شبهه ایجاد می‌شود پاسخ دهیم.
وی افزود: بنا بر این بوده است تا مطالب مرتبط با پیامبر(ص) براساس مکتب اهل‌بیت(ع) در سایت قرار گیرد و در راستای پاسخ به شبهات نیز تاکنون به بیش از 300 شبهه در این زمینه پاسخ داده‌ایم و حتی در نحوه پاسخ به سؤالات و شبهات نیز هدف خود را مخاطب جوان غربی قرار داده‌ایم.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو نامه خود به جوانان غربی فطرت جوانان غربی را مخاطب قرار دادند که متاسفانه بر اثر حجم تبلیغات وسیع علیه اسلام و شیعه هراسی نتوانسته‌اند با حقایق به صورت مستقیم برخورد کنند ولی فضای مجازی مجال چنین کاری را هر چند محدود ایجاد می‌کند.
صبوری بیان کرد: در همین راستا کتاب رسول رحمت را نیز به چاپ می‌رسانیم و در صدد برنامه‌ریزی برای ایجاد سایت قرآنی به زبان انگلیسی با اولویت مخاطبان جوان غربی غیرمسلمان هستیم.
captcha