تأکید مدیر جدید حوزه بر هجرت روحانیون ساکن قم
کد خبر: 3514510
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

تأکید مدیر جدید حوزه بر هجرت روحانیون ساکن قم

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر جدید حوزه‌های علمیه در بازدید از معاونت تبلیغ حوزه بر برنامه‌ریزی دقیق برای هجرت روحانیون ساکن قم به شهرستان‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر جدید حوزه‌های علمیه امروز 22 تیرماه از بخش‌های مختلف معاونت تبلیغ حوزه، اعم از اداره فرق و ادیان و مذاهب، اداره فرهنگی، اداره اعزام مبلغ، اداره کل مطالعات و پژوهش‌های تبلیغی و اداره کل همکاری، نهادها و سازمان‌های تبلیغی بازدید کرد.
بر اساس این گزارش، مدیر حوزه‌های علمیه در بازدید از بخش‌های مختلف نقطه نظرات خود را برای فعالیت بهتر و مؤثرتر بیان و تبلیغ در فضای مجازی را بسیار مهم دانست و افزود: لازم است برای تاثیرگذاری بهتر از تمام ظرفیت‌های حوزه بهره بگیریم و این کار زمانی حاصل می‌شود که ابتدا استعدادها و ظرفیت‌های موجود شناسایی، رصد و آموزش داده شده و سپس به کار گرفته شود.
آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه تبلیغ دامنه گسترده‌ای دارد که یکی از آنها تبلیغ بلند مدت و یا همان طرح هجرت است، ابراز کرد: باید با برنامه بهتر و دقیق و همچنین انسجام مناسب و حساب شده، کاری کنیم تا طلاب از قم به شهرهای خود هجرت کنند و در این عرصه حقیقتا می‌شود با برنامه خوب و دراز مدت و حمایت‌های مالی به تقویت امر تبلیغ و ایجاد انگیزه برای هجرت طلاب به مناطق مهم اقدام کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: در حال حاضر این پتانسیل در حوزه وجود دارد که از ظرفیت عظیم مبلغان برای هجرت استفاده کرد و این امر باید مورد حمایت مسؤلان ذیر ربط قرار گیرد تا طلاب با خیال راحت از قم به شهرهای خود برای تبلیغ مبانی و ارزش‌های اسلامی و الهی حرکت کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به اینکه بخشی از تبلیغ در ارتباط با تبلیغ فضای مجازی و فرق و ادیان است، تصریح کرد: فرق و ادیان جزء مباحث مهم است و باید در این زمینه فعالیت‌های بهتر و قوی‌تری با حضور کارشناسان قوی و خبره صورت گیرد.
وی ادامه داد: می‌توان با برنامه‌ریزی خوب، فعالیت‌های بهتری در حوزه فرق و ادیان و مسیحیت و وهابیت انجام داد که در جای جای کشور در حال فعالیت‌اند و نقطه مرکزی و تجمع آنها در پایتخت کشور است.
captcha