علم‌آموزی باید در راستای ارتقاء معرفت الهی باشد
کد خبر: 3511464
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
سلیمانی:

علم‌آموزی باید در راستای ارتقاء معرفت الهی باشد

گروه اجتماعی یک مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه علوم غيردينى نيز مى‏تواند موجبات سعادت آدمى را فراهم كند، افزود: آموختن این علوم باید در راستای علوم الهی و وسیله‌ای برای رسیدن به پيشرفت و كمال باشد.

مرتضی سلیمانی، مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، گفت: در نگاه کلی قرآن، هر علمی که انسان را به دنیاپرستی سوق دهد و هدف نهایی آن سوق دادن انسان به مادیات باشد، چیزی جز ضلالت و گمراهی نیست.
وی با اشاره به آیه «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالإِنْسَ إِلا لِيَعْبُدُونِ» گفت: هدف از خلقت انسان رسیدن به کمال و افزایش معرفت الهی بوده و علم آموزی باید در راستای معارف اسلامی و قرآنی باشد.
سلیمانی گفت: علم آموزی در دانشگاه به صورت مقطعی و در حد آشنایی با مباحث و موضوعات می‌باشد در صورتی که یادگیری یک فرایند در طول عمر است که دائماً باید در حال تداوم و تحول باشد.
وی افزود: علم باید جهت‌دار و هدفمند بوده و آثارش تا روز قیامت داوم و بقا داشته باشد و هر علمی که در این راستا باشد، علم نافع است.
این دکتری علوم حدیث و قرآن گفت: علم آموزی از سفارشات دین مبین اسلام بوده و وظیفه هر کس را کسب علم و یادگیری دانسته و درباره علم بسیار سفارش کرده است.
وی جهت ارتقاي جايگاه علم و علم آموزي پیشنهاد کرد: اساتید و افراد صاحب نظر در تدوین کتب درسی با نظر خواهی از دانش‌آموزان و دانشجویان و استفاده از مطالب روز در نگارش کتب درسی و دانشگاهی می‌توانند قدم موثری در این راستا بردارند.
captcha