موضوع‌بندی غرفه‌های دانشگاه فردوسی در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3508060
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

موضوع‌بندی غرفه‌های دانشگاه فردوسی در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ کارشناس واحد امور قرآن و عترت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد ابراز کرد: این دانشگاه امسال با رویکرد موضوعی و در سه محور پژوهشی، آموزشی و افتخارات و مشاهیر قرآنی به شکلی متفاوت در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد حضور یافته است.

‌اکرم شاهد، کارشناس واحد امور قرآن و عترت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد حضور این دانشگاه در یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد ابراز کرد: این دانشگاه امسال با رویکرد موضوعی و در سه محور پژوهشی، آموزشی و افتخارات و مشاهیر قرآنی در این نمایشگاه حضور دارد.
وی ادامه داد: در بخش پژوهشی ارائه پژوهش‌های برتر در دو حوزه اسلام شناسان غربی و آثار پژوهشی به نمایش در آمده است که بخش دیگری نیز به معرفی اسلام پژوهان غربی افرادی مانند ایگناس گلدزیهر، اسلام شناس مجارستانی، کارل الفونسونالینو، اسلام شناس ایتالیایی و ... می‌پردازد.
در حال
شاهد ابراز کرد: همچنین جدیدترین آثار پژوهشی مربوط به سال‌های 2014 و 2015 پژوهشگران غربی مانند یاجوج و ماجوج در منابع مسیحیت شرقی نخستین و منابع اسلامی تألیف امری ون دونزل و آندراشمیت، کتاب هرمنوتیک قرآنی الطبرسی نوشته بروس فاگ، کتاب خشونت خانوادگی و سنت اسلامی، اخلاق، قانون و گفتمان اسلامی در حوزه جنسیت از عایشه س. چودری  و ... در معرض دید قرار گرفته است.
کارشناس واحد امور قرآن و عترت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: در زمینه پایان نامه‌های برتر نیز بهترین پایان‌نامه‌ها و آثار پژوهشی دانشجویان دانشگاه در طول سال و همچنین سطح دانشگاه معرفی شده است.
در حال
شاهد گفت: در بخش آموزش نیز همه فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه از جمله مرکز تخصصی حفظ قرآن شهید شهریاری نهاد رهبری دانشگاه فردوسی که دوره‌های حفظ سه ساله، پنج ساله و حفظ جزء 30 با تفسیر، روخوانی، روانخوانی، تجوید و تفسیر را در طول سال برای کارکنان، اساتید، دانشجویان و ... برگزار می‌کند، معرفی کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: در کنار این معرفی ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای استفاده از این کلاس‌ها صورت می‌گیرد و علاوه بر آن مخاطبان می‌توانند از مشاوره تخصصی حفظ قرآن کریم نیز در غرفه دانشگاه فردوسی بهره‌مند شوند.
کارشناس واحد امور قرآن و عترت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در بخش مشاهیر قرآنی نیز علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان با هشت نفر از برگزیدگان این دانشگاه ها در سنوات مختلف در زمینه علوم قرآنی و تألیف کتب دینی و ... آشنا می‌شوند که اساتید برجسته‌ای همچون کاظم شانه‌چی، محمدرضا مشائی، سیدجلال‌الدین آشتیانی و محمد واعظ‌زاده‌خراسانی از جمله این افراد هستند.
در حال
وی عنوان کرد: علاوه بر این در بخش قهرمانان و افتخارات قرآنی با توجه به این جمله از رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «افراد قرآنی قهرمانان قرآنی هستند و آنان را گرامی بدارید»، بازدیدکنندگان با تعدادی از کسانی که در بخش‌های مختلف قرائت، حفظ و دیگر رشته‌های قرآن افتخار کسب کردند، به عنوان چهره‌های موفق قرآنی این دانشگاه آشنا می‌شوند.
شاهد با بیان اینکه در مجموع هفت غرفه به بخش‌های دانشگاه فردوسی اختصاص یافته است، تصریح کرد: امیدواریم برای سال‌های آینده بتوانیم تخصصی‌تر ورود پیدا کرده و این بخش‌ها و موضوعات را تکمیل کنیم.

captcha