تجمیع مجموعه‌های نماز و مساجد در یازدهمین نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3507932
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۳

تجمیع مجموعه‌های نماز و مساجد در یازدهمین نمایشگاه قرآن مشهد

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به اینکه کمیته‌ای تحت عنوان توسعه و ترویج نماز به کمیته‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اضافه شد، با یک نگاه کلی و ابتکاری طرح تجمیع مجموعه‌های نماز و مساجد در یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اجرا شده است.

سیدمحمد سیدمحمدی، مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه اضافه شدن کمیته توسعه و ترویج نماز باعث تجمیع مجموعه‌های نماز و مساجد در یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شد، عنوان کرد: در این طرح یکی از غرفه‌ها به‌صورت مسجد طراحی‌شده تا نماز جماعت و برنامه‌های ترویجی در این مسجد که متبرک به نام امام حسن مجتبی(ع) است، برگزار شود.
وی ادامه داد: یکی دلایلی که باعث شد ما مسجدی در سالن فردوسی برپا کنیم، کوچکی مسجد نمایشگاه بود به‌طوری‌که فضای مسجد نمایشگاه تنها جوابگوی کارکنان آنجاست و ما نمی‌توانستیم برنامه‌های ترویجی و توسعه‌ای نماز را در آن برگزار کنیم.
سیدمحمدی با بیان اینکه سال‌های گذشته نیز برای برپایی نماز جماعت از فضایی خارج از مسجد نمایشگاه استفاده می‌شد، افزود: از جمله برنامه‌های که در این برنامه مورد توجه است، دعوت از قاری و مؤذن‌های نوجوان و جوان چند دقیقه قبل از اذان مغرب است.
مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، بیان کرد: در این مسجد یک کرسی تلاوت برگزار شده و قرآن چند لحظه قبل از اذان خوانده می‌شود و با هماهنگی‌ها انجام‌شده قرار است اصوات داخل سالن فردوسی در هنگام پخش آیات قرآن خاموش شوند تا همه از این تلاوت بهره‌مند شوند.
وی ابراز کرد: بعد از اذان و اقامه نماز برای تشویق این قاریان و مؤذنان نوجوان که هرروز یک قاری و یک مؤذن دعوت می‌شود؛ ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی هدیه‌ای را در نظر گرفته است که توسط امام جماعت اهدا می‌شود.
سیدمحمدی گفت: ما سعی کردیم هر شب مسئولان و علمای را برای شرکت در نماز جماعت دعوت کنیم و امام جماعت یکی از مسئولانی استانی و مشهدی خواهد بود.
مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، از رسانه‌ها خواستتا با مصاحبه با این مؤذنان و قاریان نوجوان و جوان به معرفی این افراد و آثار خدمات آن‌ها در جامعه بپردازند.
captcha