نهمین مسابقات قرآنی «ألم» در بصره
کد خبر: 3506510
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

نهمین مسابقات قرآنی «ألم» در بصره

گروه بین‌الملل: نهمین دوره مسابقات سالانه حفظ و تلاوت قرآن «ألم»(الف لام میم)، 27 ماه مبارک رمضان به همت انجمن قرآنی «النور المبین» شهر «بصره»(جنوب عراق) برگزار می‌شود.

برگزاری نهمین دوره از مسابقات قرآن «الم» در بصره

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، این مسابقات در روز، 27 ماه مبارک رمضان، در مسجد جامع «اهل البیت(ع)» واقع در منطقه «البو خمسین» شهر بصره برگزار خواهد شد.
رقابت‌های این مسابقات در سه رشته حفظ 10 جزء قرآن، حفظ 5 جزء و قرائت برگزار می‌شود.
از شرایط شرکت در رشته نخست این است که سن متسابق بیش از 30 سال نباشد، در آزمون مقدماتی نمره 70 را از 100 کسب کرده باشد و همچنین، حائز رتبه نخست در مسابقات سال گذشته نباشد.
در رشته دوم این مسابقات نیز که شامل حفظ پنج جزء قرآن است، سن متسابق نباید بیش از 20 سال باشد و در آزمون مقدماتی نمره 70 از 100 را کسب کرده باشد و در مسابقات سال گذشته حائز رتبه نخست نباشد.
همچنین، رشته سوم مسابقات قرآنی «ألم» بصره شامل تلاوت قرآن است که در این رشته نیز سن متسابق باید بیش از 30 سال نباشد و آزمون مقدماتی را با کسب نمره 70 از 100 پشت سر گذاشته باشد.
در رشته تلاوت این مسابقات، در روز 25 ماه رمضان سه متن از قرآن به متسابق داده می‌شود که آن‌ها را برای روز مسابقه آماده کند و یک متن از آن‌ها توسط کمیته داوری برای تلاوت قاری انتخاب می‌شود.
کمیته برگزارکننده نهمین دوره مسابقات سالانه حفظ و تلاوت قرآن «ألم» بصره از مؤسسات قرآنی خواسته است که در هر یک از رشته‌های این مسابقات تنها یک نماینده معرفی کنند.
captcha