تجلیل از ١٢ خادم قرآن با حضور رئیس‌جمهور/ معرفی خادم ویژه
کد خبر: 3505522
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
پورمعین خبر داد:

تجلیل از ١٢ خادم قرآن با حضور رئیس‌جمهور/ معرفی خادم ویژه

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کمیته خادمان قرآن از تجلیل ١٢ فعال و پیشکسوت با حضور رئیس‌جمهور همزمان با میلاد امام حسن(ع) در محل برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدرضا پورمعین، مدیر کمیته خادمان قرآن گفت: در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دو فعالیت مهم شامل «تکریم و تجلیل از خادمان قرآنی» و «اختصاص غرفه‌ای برای معرفی ٢٢٠ خادم قرآن» در دست اجرا داریم.

وی افزود: از ١٢ خادم قرآن در هشت رشته تحقیق و پژوهش، ترجمه و تفسیر، مدیریت، آموزش، استادان، قاریان و حافظان، هنرمندان و ناشران و تولیدکنندگان محصولات نرم‌افزاری همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور تجلیل می‌شود.

پورمعین گفت: انجمن خادمان قرآن، امسال با تدوین آیین‌نامه و نظرخواهی از اصحاب رسانه سعی دارد، انتخاب این دوره خادمان قرآن را با هدف توسعه فرهنگ قرآنی به صورت تخصصی انجام دهد. به منظور انتخاب خادمان بیست و دومین دوره انجمن خادمان قرآنی با تمام نمایندگان انجمن خادمان قرآن مکاتبه کردیم و انتخاب اسامی این خادمان در مرحله پایانی قرار دارد.

پورمعین در ادامه اظهار داشت: خادمان برگزیده بیست و دومین دوره، علاوه بر دریافت لوح تقدیر و جوایز ارزنده از رئیس جمهور، اسامی آنان در انجمن خادمان قرآن کشور ثبت می‌شود که امتیازاتی را نیز در این انجمن خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص غرفه‌ای با نام «معرفی ٢٢٠ خادم قرآن کشور» برای به نمایش گذاشتن آثار برگزیده و فعالیت های خادمان قرآن برتر نیز از دیگر فعالیت‌های مهم کمیته خادمان قرآن است. در این غرفه، مرحوم استاد ابوالفضل علامی از استادان شاخص و برتر حوزه قرآنی به عنوان خادم ویژه قرآنی مورد تکریم قرار می‌گیرد.

پورمعین افزود: استاد علامی از استادان شاخص قرآنی بودند که در رشته های پژوهش، تحقیق و تألیف جزء مفاخر قرآنی محسوب می‌شدند که سال گذشته بر اثر بیماری درگذشتند.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خردادماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، طی نمایشگاه بیست و سوم در سال 94، مراسم تجلیل از خادمان قرآن که هر ساله در نمایشگاه قرآن و همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد، برپا نشد و این مراسم اسفندماه 94 در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


captcha