مفهوم اقتصاد مقاومتی در قالب پیام‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن اطلاع‌رسانی شود
کد خبر: 3504395
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

مفهوم اقتصاد مقاومتی در قالب پیام‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن اطلاع‌رسانی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن باید تلاش شود تا مفهوم اقتصاد مقاومتی در قالب پیام‌های قرآنی اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مورد نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: ما باید بتوانیم مفاهیم قرآنی را در زندگی مردم  نشر دهیم، زیرا آموزه‌های قرآن به ما نشان می‌دهد که مسلمانان شایستگی زندگی خوشبخت و برتر را دارند و زندگی برتر از آن کسانی است که انس بیشتری با قرآن دارند.
وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم با بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی مشکلات اقتصادی را مدیریت کنیم، اظهار کرد: تمامی سازمان‌‌ها و نهادها و حتی مردم در زندگی شخصی خودشان باید مدیریت اقتصادی داشته باشند؛ در قدم اول باید مفهوم اسراف با بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی در تمامی عرصه‌ها مشخص شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات،‌اسلامشهر و پردیس، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم مفاهیم قرآنی را چه در نمایشگاه قرآن و چه در نهاد خانواده و سایر دستگاه‌های دولتی پیاده‌سازی کنیم؛ نیازمند مشورت و تجمیع خرد جمعی هستیم.
رحیمی گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم محل مراجعه عموم مردم است؛ اگر مسئولان برگزاری نمایشگاه بتوانند مفهوم اقتصاد مقاومتی را در قالب تفسیر، حدیث و شیوه ائمه اطهار(ع) در محیط معنوی نمایشگاه قرآن به نمایش بگذارند و منعکس کنند؛ تاثیر بیشتری بر عموم مردم و به خصوص جوانان در حوزه اقتصاد مقاومتی با محوریت قرآن می‌گذارد.
نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تاکید بر بازآفرینی مفاهیم قرآنی در نمایشگاه قرآن، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به سبک زندگی قرآنی ابتدا باید مفاهیم قرآنی را بدانیم. بنابراین استفاده از ابزارهای مختلف هنری از جمله سینما، تلویزیون و تئاتر برای تبلیغ مفاهیم قرآنی ضروری است.
وی با تأکید بر اینکه باید مفاهیم قرآنی به صورت مصداقی در نمایشگاه قرآن تبلیغ شود، تصریح کرد: برای بهره‌مندی از مفاهیم قرآنی و گرایش مردم به سمت و سوی زندگی قرآنی، باید مصداق آورده شود. به عنوان مثال به شهدای انقلاب اسلامی، مدافعین حرم و زندگی ائمه اطهار(ع) اشاره شود. اگر بتوانیم برای سبک زندگی قرآنی در خانواده‌های ایرانی و نهادهای مختلف مصداقی بیاوریم، در این صورت فرهنگسازی کرده‌ایم.
یادآور می‌شود، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر‌ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی‌(ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار خواهد شد.
captcha