محورهای اصلی همایش «اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد»
کد خبر: 3502752
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

محورهای اصلی همایش «اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد»

گروه اقتصاد: همایش «اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد» دی‌ماه سالجاری در تهران برگزار می‌شود و 15 شهریورماه، آخرین مهلت ارسال مقاله به این همایش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت نامگذاری سال 1395 با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری و به منظور عمق بخشیدن به این حرکت، همایش ملی «اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد » در محورهای «فرهنگی ـ تمدنی»، «تاریخی»، «اقتصادی»، «اندیشه سیاسی و اجتماعی» و «اندیشه امام و رهبری» برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در محور «فرهنگی ـ تمدنی» مهم‌ترین موضوعات جهت ارسال مقاله شامل «اقتصاد مقاومتی به مثابه سبک زندگی»، «راهکارهای فرهنگ‌سازی فراگیر اقتصاد مقاومتی»، «اندیشه اقتصاد مقاومتی و نسبت آن با نظریه جهانی‌سازی» و «اندیشه اقتصاد مقاومتی در رویکرد آینده‌پژوهی» است.

بنابر این گزارش، موضوعات اصلی محور تاریخی شامل «تصویر کلی اقتصاد مقاومتی در تاریخ معاصر ایران»، «نقش نهضت تحریم تنباکو در شکل‌گیری اندیشه اقتصاد مقاومتی»،«خودتحریمی به مثابه روش مبارزه با استعمار»، «نقش مطبوعات در اقتصاد مقاومتی» و «نقش فتاوای تحریمیه علما و مراجع شیعه در شکل‌گیری اندیشه اقتصاد مقاومتی و نهضت بیداری اسلامی» می‌باشد.

براساس این گزارش، موضوعات اصلی محور اقتصادی برای ارسال مقاله به این همایش شامل «الزامات نظری برای تبدیل ایده اقتصاد مقاومتی به سیستم فراگیر اقتصادی»، «مقایسه اقتصاد مقاومتی با عملکرد نظام‌های اقتصادی در سه‌دهه گذشته ایران»، «مقایسه اقتصاد مقاومتی با عملکرد نظام‌های اقتصادی برجسته در عرصه جهانی»، «سیر تحول اندیشه اقتصاد مقاومتی» و «جایگاه اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های توسعه ملی بعد از انقلاب اسلامی» است.

در محور اندیشه سیاسی و اجتماعی، مهم‌ترین موضوعات شامل «مبانی نظری اندیشه خودکفایی ملی»، «جایگاه اقتصاد مقاومتی در دیپلماسی عمومی»، «اقتصاد مقاومتی و هویت ملی»، «اقتصاد مقاومتی و خودباوری ملی» و «اقتصاد مقاومتی و استقلال سیاسی» است.

در محور اندیشه امام و رهبری نیز دو موضوع «جایگاه اقتصاد مقاومتی در اندیشه‌ سیاسی امام خمینی(ره)» و «جایگاه اقتصاد مقاومتی در اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری» برای ارسال مقاله در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود، بخش اول همایش ملی «اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد» در تاریخ ۲ دی‌ماه ۹۵ در خانه بیداری اسلامی اصفهان و بخش دوم آن در تاریخ ۵ دی‌ماه ۹۵ در مرکز همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش تا تاریخ 15 شهریور‌ماه 95 است.

برای مشاهده جزئیات بیشتر به آدرس اینترنتی www.renc.ir مراجعه کنید.
captcha