هنر و صنایع دستی در کشور رو به افول است
کد خبر: 3497529
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

هنر و صنایع دستی در کشور رو به افول است

گروه هنر: محمود فرشچیان، هنرمند پیشکسوت کشورمان گفت: متاسفانه صنایع دستی ایران به افول گرایش پیدا کرده و پایین رفته به طوری که حتی فرش ایران که حرف اول را در دنیا می‌زد، اکنون وضع خوبی ندارد و ما از چین و ژاپن آن‌ها را وارد می‌کنیم و این ناروایی است که آن‌ها حتی برای ما مهر و تسبیح هم بیاورند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محمود فرشچیان، هنرمند پیشکسوت کشورمان در نشست صمیمانه هنرمندان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: اکنون صنایع دستی ما از بین می‌رود و کسی هم به فکر چاره نیست.
وی با بیان اینکه ما باید هنرهای ملی داشته باشیم، افزود: اکنون دانشگاه‌های متفاوت داریم، ولی دانشگاه‌ها هیچ کاربردی برای هنرهای ملی ندارند.
این هنرمند بیان کرد: باید فکر چاره‌ای بود که دانشگاهی باز شود و به کارهای هنری روی بیاورند و از طرفی آموزش پرورش نیز در خصوص کلاس‌های درس هنرستان تجدید نظر کند.
استاد فرشچیان خاطرنشان کرد: بارها اعلام کردم، خواهش کردم و فریاد زدم که  دانشگاهی برای هنرهای ملی در کشور ایجاد شود، ولی تاکنون کسی گوش نکرده است.
وی با بیان اینکه هنر باید درست درس داده شود و اینکه هنر در کشور رو به افول است، خطاب به هنرمندان و هنرجویان گفت: تداوم در هنر مسئله مهمی است، انشاالله که خداوند به شما تندرستی بدهد، کاری کنید که زحماتتان برای این کشور مسمر ثمر باشد.

captcha