راه کمک به مردم از طریق هلال احمر باز است
کد خبر: 3495338
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
معزی عنوان کرد:

راه کمک به مردم از طریق هلال احمر باز است

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه به گفته مقام معظم رهبری اهداف هلال احمر منطبق با آیین اسلام است، گفت: راه کمک به مردم از طریق هلال احمر باز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در آستانه آغاز هفته هلال احمر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر دومین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران بود.

وی با اشاره به اینکه آیین مقدس اسلام بر اساس فطرت بشری به همه نیازهای انسان چه نیازهای مادی و چه نیازهای معنوی پاسخ گفته است، عنوان کرد: یکی از نیازهای اصلی بشر مسئله دگردوستی است. انسان فطرتاً نه تنها به خود علاقه‌مند است بلکه دیگران را هم دوست می دارد. اسلام نیز به این نیاز فطری بشر پاسخ گفته است و پیامبر(ص) می فرماید انسان ها را دوست بدار تا تو را دوست بدارند.

حجت الاسلام معزی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ص) گفت: از امام صادق(ع) سؤال شد آیا عشق و محبت در دین است؟ فرمودند دین جز عشق و حب چیز دیگری نیست. عشق نخست به خدا است؛ آنانی که ایمان آوردند عشقشان به خدا بسیار شدید است، سپس عشق به پیامبر و ائمه هدی و امیرمومنان در درون انسان ها و نشانه ایمان و اعتقاد است لذا دین ما دین محبت است. آیین ما ایین عشق ورزی به خدا، رسول خدا، ائمه و اولیای خدا، انسان های نیکوکار و اساساً همه انسان ها است.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) به فرزندش محمد بن حنفیه وصیت می کند که «نیکویی کن به همه انسان ها همانطور که دوست داری همه انسان ها تو را دوست بدارند». این منطق و آیین دین ما است که آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسندی و به انسان ها مهر بورزی. از پیامبر (ص) نیز سؤال شد چه کسی در پیشگاه خدا از همگان محبوب تر است؟ پیامبر فرمود کسی که سودش به مردم بیشتر باشد در نزد خدا محبوب تر است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر که فرموده اند قلبت را از عشق و محبت به انسان ها لبریز کن و بدان مردم یا برادران دینی تو هستند و یا در خلقت مانند تو هستند، گفت: این اسلام است که می گوید همه انسان ها از یک پدر و مادر هستند و پیامبر مبعوث شد تا انسان ها را از ظلمت ها برهاند. رنج انسان ها رنج پیامبر است و اشتباق پیامبر این است که انسان ها را نجات دهد.

وی در ادامه به اهداف و آرمان های جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: روز 18 اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ است. در جهان 180 کشور عضو این جمعیت هستند و هدف اول این جمعیت کاهش آلام بشری است. اگر در حوادث نخستین پرچمی که برافراشته می شود پرچم هلال احمر است، با هدف تسکین آلام بشری است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: رهبر معظم انقلاب در حکمی که به این جانب عنایت کردند اهداف هلال احمر را منطبق با آیین اسلام عنوان فرمودند. هدف دوم هلال احمر نیز تکریم انسان ها است. انسان رنج دیده گرفتار در سیل، اتش سوری، سانحه، زلزله و ... نیاز به محبت بر اساس احترام و تکریم شخصیت انسانی خود را دارد. انسان در نزد خدا مکرم است، هدف هلال هم احترام به همین محترم بودن همه انسان ها است و هنگامی که همه زندگی یک انسان در یک حادثه از بین می رود همه باید تلاش کنند زندگی را به او بازگردانند.

وی ادامه داد: هلال احمر در طول 92 سال که از عمر آن در ایران می گذرد تلاش های فراوانی کرده است. از تلاش ها در زلزله بم، زلزله ورزقان و ... در داخل کشور گرفته تا کمک به مردم قحطی زده سومالی، سیل زندگان پاکستان و ... . سال گذشته نیز جمعیت هلال احمر ایران تلاش کرد به مردم مظلوم یمن امداد رسانی کند و اگر چه نتوانست مسقیماً کمک های خود را به این مردم مظلوم برساند اما توانست صدای مردم مظلوم یمن را به گوش مردم جهان برساند.

معزی به فعالیت های هلال در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز با 1273 پست و پایگاه در جاده ها به 76 هزار نفر در مسیر جاده ها امداد رسانی کرده و جان 3547 نفر را نجات یافت.

وی ادامه داد: همچنین در سیل اخیر در استان های مختلف که موجب شد مردم کشاورز و عشایر دچار رنج شوند به بیش از 33 هزار نفر در این سیل امداد رسانی شد و نزدیک به 10 هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند.

حجت الاسلام معزی با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر دولتی نیست بلکه مردم‌نهاد و به تعبیر امام راحل جمعیت عام المنفعه و خیریه به دست مردم است، گفت: اگر می خواهید خیرتان، نیکوئیتان، احسان و انفاق شما به مردمی که در حوادث و سوانح نیاز به کمک دارند و خانواده های بی سرپست و گرفتار برسد، می تواند خیرات و کمک های نه تنها مادی بلکه علم، فکر و تلاش و کوشش خود را به جمعیت هلال احمر ایران اختصاص دهید.

وی راه کمک به مردم را از طریق جمعیت هلال احمر باز دانست و گفت: اکنون بیش از یک میلیون نفر عضو جوانان هلال احمر و 700 هزار نفر نیز در جمعیت داوطلبان به مردم کمک می کنند و 500 شهید امدادگر در این مسیر جانشان را فدا کرده اند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۹:۲۰
0
0
کار خوب و ارزشمندی است و کمک‌های نه تنها مادی بلکه علم و تلاش و کوشش خود را به جمعیت هلال احمر ایران اختصاص دهید
فرزادامیریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۲۰:۲۵
0
0
ممنون از اینکه به فقیران کمک میکنید
captcha