فرهنگسازی زیست محیطی باید بر پایه دین و اعتقادات باشد
کد خبر: 3494370
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
آیت الله حسینی بوشهری:

فرهنگسازی زیست محیطی باید بر پایه دین و اعتقادات باشد

گروه سلامت: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور مانداگاری و تأثیرگزاری هرچه بیشتر فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست را مبتنی بنیاد‌ نهادن آن بر باورهای دینی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان قم طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه مساله محیط زیست در کشور مورد توجه مسئولان و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی قرار گرفته و به عنوان یکی از اولویت‌ها به آن پرداخته می‌شود.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی درست در راستای تغییر ناهنجاری‌های زیست محیطی در کشور تاکید و عنوان کرد: مجموعه محیط زیست در سال‌های گذشته در جهت ایجاد حساسیت در رابطه با معضلات و چالش‌های زیست محیطی در جامعه و در میان خانواده‌ها نسبتا موفق عمل کرده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه فرهنگ‌سازی اگر بر پایه مسائل عاطفی باشد، سریع‌الاثر اما زودگذر است بود، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی زیست محیطی باید بر پایه دین و باورهای اعتقادی مردم باشد تا موثر و ماندگار بوده و با حضور و مشارکت آحاد جامعه، دغدغه ها و مشکلات در این حوزه به حداقل برسد.

وی با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهر مقدس قم و فرصت‌های کم نظیر مطالعاتی و پژوهشی در رابطه با محیط زیست و آموزه‌های دینی، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه آماده هرگونه تعامل و هماهنگی و انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی مشترک با اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان اینکه مجموعه محیط زیست استان باید برای فرهنگ‌سازی زیست محیطی با محوریت دین و اعتقادات برای همه کشور برنامه ریزی کند، گفت: باید با جذب اعتبارات ملی و برگزاری جلسات کارشناسی مشترک با علما و فضلای حوزه های علمیه، از ظرفیت های موجود به خوبی بهره‌برداری و گام‌های مثبت و موثری در این جهت برداشته شود.

سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل برای حفظ و احیای محیط زیست استان خاطر نشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و دستیابی به توسعه پایدار، باید شاخصه‌ها و مولفه‌های زیست محیطی را مورد توجه قرار دهیم و در این جهت استان قم می تواند پیشرو و پیش‌گام باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۱۰:۳۹
0
0
برای تحقق اقتصاد مقاومتی و دستیابی به توسعه پایدار، باید شاخصه‌ها و مولفه‌های زیست محیطی را مورد توجه قرار داد
captcha