برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم از الزامات سینمای ایران است
کد خبر: 3493983
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
جواد مزدآبادی:

برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم از الزامات سینمای ایران است

گروه هنر: یک فیلمساز سینما و تلویزیون گفت: جشنواره‌های مختلفی در سینمای کشورمان برگزار می‌شود که شاید برپایی برخی از آنها هم ضروری نباشد، اما جشنواره‌ای چون فیلم مدافعان حرم از الزامات سینمای امروز ایران است.

جواد مزدآبادی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این‌که پرداختن به موضوعاتی چون مدافعان حرم جزئی از الزامات سینمای ایران است، اظهار کرد: به نظرم پرداختن به موضوعاتی چون مدافعان حرم جزء ضروریات است، چون به نوعی به بحث امنیت ملی بر می‌گردد؛ البته در قدم‌های ابتدایی نمی‌توان با فیلم‌های بلند و داستانی به این عرصه ورود کرد، اما در فضای کنونی، فیلم‌های کوتاه و مستند ابزاری مناسب برای توجه به این موضوع هستند. 

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های مالی اگر بخواهیم در یک یا دو سال اخیر جشنواره‌ای با محوریت مدافعان حرم برگزار کنیم، فیلم‌های کافی برای نمایش نخواهیم داشت، اما در حوزه مستند و فیلم کوتاه چنین اتفاقی قابل رخ دادن است. در ضمن جای خوشحالی است که به زودی جشنواره‌ای با محوریت مدافعان حرم در حوزه مستند و نماهنگ برگزار خواهد شد. 

این فیلمساز به توضیح فوق اضافه کرد: سینمای ما بضاعت هر چیزی را دارد و اینگونه نیست که اگر بخواهیم در طولانی‌مدت جشنواره‌ای با محوریت مدافعان حرم برگزار کنیم، اثری در حوزه فیلم بلند نداشته باشیم. برای همین باید گام‌های ابتدایی را با فیلم کوتاه برداریم، اما افق مد نظرمان فیلم بلند و داستانی باشد، چون بر کسی پوشیده نیست که تاثیرگذاری فیلم بلند در بعد داخلی و خارجی به هیچ وجه قابل مقایسه با فیلم کوتاه نیست. نکته دیگر اینکه اگر ما قدم‌های ابتدایی در این حوزه را با مستند و فیلم کوتاه آغاز کنیم در حقیقت کاری تحقیقاتی برای سینمای داستانی انجام داده‌ایم تا در زمان تولید فیلم‌های بلند، این داشته‌ها به کمک‌مان آید. 

وی با بیان اینکه هجمه همه جانبه‌ای از سوی دشمنان ایران بر علیه مدافعان حرم آغاز شده، گفت: این روزها شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره سعی دارند با تولید برنامه‌های مستند، نوعی شبهه در اذهان مردم دنیا به ویژه ایران ایجاد کنند که چرا سربازان این سرزمین در سوریه می‌جنگند. برای همین ما باید به مردم داخل و خارج نشان دهیم که مبارزه ما دفاع از کرامت و ارزش‌های اسلامی است و می‌خواهیم با این راه به برادران مسلمان خود کمک کنیم. در ضمن این نکته را هم باید مورد توجه قرار دهیم که امنیت ملی ما در گرو توجه به اتفاقات منطقه است. 

مزدآبادی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر اینکه وی در این حوزه چه کاری انجام داده؟ بیان کرد: من طرح‌هایی برای کار در این زمینه دارم، اما متاسفانه این ایده‌ها نیازمند حمایت جدی نهادها و سازمان‌های دولتی است. برای همین در حال تلاش هستم تا بتوانم کاری را در این حوزه تولید کنم، البته یک فیلم کوتاه با محوریت شهدای حرم ساخته‌ام که به زودی در جشنواره «روح الله» پخش خواهد شد.

captcha