خیّران به کمک حوزه سلامت بیایند
کد خبر: 3492526
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

خیّران به کمک حوزه سلامت بیایند

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در جهت رفع مشکلات حوزه سلامت نیازمند کمک خیران هستیم، ابراز کرد: با همدلی مسئولان تاکنون کارهای خوبی در بخش حوزه سلامت شهرستان کاشمر انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مصطفی مهرابی‌بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هفتم اردیبهشت‌ماه در آئین افتتاح بخش‌های «آی سی یو» و «ان آی سی یو» نوزادان در بیمارستان‌های شهید مدرس و حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر با بیان اینکه با همدلی مسئولان تاکنون کارهای خوبی در بخش حوزه سلامت شهرستان انجام شده است، افزود: در جهت رفع مشکلات حوزه سلامت نیازمند کمک خیران هستیم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته نقطه عطفی در حوزه سلامت بوده و کارهای بسیار خوبی انجام شد، بیان کرد: با توجه به اینکه ما به عنوان مسئول حوزه سلامت تمام تلاش‌مان در جهت تأمین سلامت مردم است اما بازهم از خیران می‌خواهیم برای رفع سایر مشکلات این بخش به کمک حوزه سلامت بیایند.
مهرابی با اعلام اینکه نیازها در حوزه سلامت بسیار زیاد است به همین جهت وقتی مردم به این بخش کمک کنند، بسیار خوشحال می‌شویم، گفت: کمک‌های خیرین کاشمری در حوزه سلامت قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه اگر چه دوست داریم مردم در سلامت باشند و نیازی به مراجعه مراکز درمانی نداشته باشند، عنوان کرد: بحمدالله به جهت ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان اقدامات چشمگیری با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح استان انجام شده است.
مهرابی‌بهار تأمین امکانات مورد نیاز از سوی خیران را باقیات و صالحات دانست و افزود: بدون شک اگر این شهرستان فاقد ای سی یو می‌بود، شاهد فوت بسیاری از شهروندانی که نیازمند استفاده از خدمات این بخش هستند، می‌بودیم.
وی در ادامه با اعلام اینکه در حد توان نسبت به تأمین نیازهای شهرستان اقدام خواهیم کرد، افزود: وزارت بهداشت و درمان تاکنون کمک‌های شایانی به استان و شهرستان‌ها داشته به طوریکه برخی شهرستان‌ها امکاناتی که در این دو سال گرفتند در 25 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه وزیر بهداشت با تحولی که در این حوزه ایجاد کرده، قهرمان حوزه سلامت است، اظهار کرد: خوشبختانه کارهای ماندگار و زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان کشور انجام شده است که اقشار مختلف مردم در سراسر کشور از آن بهره‌مند شدند.
مهرابی با تأکید بر اینکه علاوه بر کمک 300 میلیون تومانی خیران در احداث و تأسیسات بخش «آی سی یو» بیمارستان شهید مدرس، وزارت بهداشت نیز به منظور فعال کردن شش تخت حدود 600 میلیون تومان امکانات و تجهیزات پزشکی هزینه کرده است، بیان کرد: فعال شدن این بخش باعث جلوگیری و کاهش مرگ و میر و نجات بیماران خواهد شد.

captcha