تصویب طرح اجرایی اقتصاد مقاومتی پژوهشکده نظام‌های اسلامی
کد خبر: 3491707
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱

تصویب طرح اجرایی اقتصاد مقاومتی پژوهشکده نظام‌های اسلامی

گروه اقتصاد: هشتصد و شصت‌ و‌ یکمین جلسه شورای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، روز گذشته، 4 اردیبهشت‌ماه برگزار و در این جلسه طرح اجرایی اقتصاد مقاومتی پژوهشکده نظام‌های اسلامی تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری  بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط‌ عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، هشتصد و شصت و یکمین جلسه شورای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، روز شنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه در محل سالن جلسات ساختمان مرکزی پژوهشگاه برگزار شد. محور اصلی مباحث پیرامون طرح اجمالی پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه درباره اقتصاد مقاومتی بود.
در این جلسه و پیرو مصوبه ۲-۸۵۹-۸۵۸/۱ شورای پژوهشگاه، طرح اجمالی گروه اقتصاد پژوهشکده نظام‌‌های اسلامی در خصوص نامگذاری سال ۹۵ به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بررسی و موارد زیر به تصویب رسید:
الف) گروه اقتصاد در خصوص نهادهای فرهنگساز مثل صدا و سیما با مشارکت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی؛ در خصوص نهادهای تقنینی مثل مجلس شورای اسلامی با مشارکت گروه حقوق پژوهشگاه و نهادهای عملیاتی که در عرصه اقتصادی فعالیت می‌کنند، طرح‌های عملیاتی را طراحی کرده و پس از تصویب، به این نهادها پیشنهاد دهند.
ب) تألیف مقالاتی از سوی اعضای گروه به عنوان موظفی، در حوزه‌های مختلف که ناظر به اقدام و عمل هستند؛ صورت گیرد.
ج) گروه اقتصاد با مرکز مطالعات اقتصاد مقاومتی حوزه در تفسیر اقتصاد مقاومتی، تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و محورهای ده گانه مدنظر مقام معظم رهبری به عنوان یک اقدام بلندمدت در قالب طرح‌ها و پروژه‌ها؛ جلسات مشترکی برگزار کنند.
captcha