زیارت؛ از مهم‌ترین راه‌های مصون‌سازی طلاب و دانشجویان
کد خبر: 3491403
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد:

زیارت؛ از مهم‌ترین راه‌های مصون‌سازی طلاب و دانشجویان

گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر مقوله زیارت، عنوان کرد: زیارت اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، یکی از مهم‌ترین راه‌های مصون‌سازی جوانان به ویژه طلاب و دانشجویان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی طی سخنانی در دیدارهای جداگانه با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به تبیین نقش مقوله زیارت در ارتقای باورهای دینی و مصون‌سازی جوانان پرداخت و با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما بر ارتباط مستمر با ائمه اطهار(ع) تأکید بسیاری شده است، گفت: تشرف به مضجع منور ائمه اطهار(ع) و زیارت مشاهد مشرفه ایشان، یکی از نمودهای عینی حفظ ارتباط با خاندان عصمت و طهارت در عصر حاضر است.
وی سپس نقش پررنگ و مؤثر جوانان در عرصه‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید داشته‌اند، اگر یک جوان متحول شود، خانواده‌ای را به حرکت وا می‌دارد. بر این اساس، باید برای جوانان و به طور ویژه دانشجویان و طلاب برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای مدنظر قرار گیرد.
حجت الاسلام رئیسی در ادامه بر فراهم آوری شرایط تشرف قشر جوان به زیارت مضجع منور حضرت رضا(ع) تاکید و عنوان کرد: هیچ کس نباید به خاطر بی‌پولی از زیارت حضرت رضا(ع) و ابراز دلدادگی و محبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) محروم شود.
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه تسهیل زیارت دانشجویان و طلاب، افزود: هزینه‌هایی که برای تشرف این اقشار به زیارت صورت می‌گیرد، در واقع یک سرمایه‌گذاری برای ارتقای باورهای دینی و مصون‌سازی جوانان است.
وی همچنین با بیان اینکه بر اساس مفاد حکم رهبر معظم انقلاب برای انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، تسهیل زیارت را یکی از ماموریت‌های اصلی خودمان می‌دانیم، گفت: این موضوع از نظر ما تنها به اطراف حرم مطهر محدود نمی‌شود و تمام نهادهای مسئول باید در راستای تسهیل تشرف زائران حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و دکتر سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مراکز متبوعشان پرداختند و بر ضرورت تعامل با آستان قدس رضوی در راستای افزایش کمی و کیفی تشرف دانشجویان و طلاب به زیارت حضرت رضا(ع) تأکید کردند.
captcha