وزارت بهداشت بنگاه‌های اقتصادی و خیرین را در امر سلامت درگیر می‌کند
کد خبر: 3490012
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
ایازی:

وزارت بهداشت بنگاه‌های اقتصادی و خیرین را در امر سلامت درگیر می‌کند

گروه سلامت: معاون اجتماعی وزیر بهداشت ضمن تشریح وظایف این معاونت جدید تأسیس بر درگیر کردن بنگاه‌های اقتصادی، خیرین و اقفین در امر سلامت تأکید کرد.

سیدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح فعالیت‌های این معاونت تازه تأسیس شده پرداخت و تصریح کرد: زمانی که شعار می‌دهیم «پیشگیری مقدم بر درمان است» این امر مستلزم داشتن نگاهی اجتماعی به امر سلامت است در این راستا باید مردم را نسبت به سلامت خود و مردم پیرامونشان حساس کنیم.
ایازی با تأکید بر اینکه وقتی نگاه اجتماعی به امر سلامت وجود داشته باشد افراد سبک زندگی سالمی را انتخاب می‌کنند، عنوان کرد: اگر این کار انجام نشود قطعا بیماری‌های مختلفی به سراغ افراد می‌آید، لذا مهمترین وظیفه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، آموزش زندگی صحیح و سالم به افراد جامعه است.
وی بیان کرد: ما برنامه‌های مختلفی را در این حوزه دنبال می‌کنیم، باید بتوانیم زمینه مشارکت مردم را به وجود آورده و مسئولیت‌های بین بخشی را تقویت کنیم، همچنین با یادآوری مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، خیرین و واقفین، آنها را درگیر مؤلفه‌های اقتصادی مؤثر بر سلامت کرده و بتوانیم گام‌های مؤثری در این حوزه برداریم.  
ایازی اظهار کرد: دیگر وظیفه وزارت بهداشت در حوزه‌های اجتماعی، ورود به مسئله آسیب‌های اجتماعی است؛ در این راستا ما به پیشگیری و درمان آسیب‌هایی مانند اعتیاد، طلاق، ایدز می‌پردازیم.
وی اعلام کرد: در رابطه با اعتیاد، وزارت بهداشت با ارتباط مناسب خود با ستاد مبارزه با مواد مخدر مقوله درمان معتادان را بر عهده گرفته و به دنبال حل این موضوع است.‌
ایازی ادامه داد: در رابطه با موضوع طلاق وزارت بهداشت با ایجاد مراکز جامع مشاوره پیش از ازدواج و پس از آن، نگاهی پیشگیرانه را آغاز کرده و به زودی این مراکز را در شهرها هم ایجاد می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: مسئله آسیب‌های اجتماعی مورد توجه شخص وزیر بهداشت است و مرتبا این مسئله را در جلسات مختلف یادآور می‌شود.
معاون وزیر بهداشت یادآور شد: ما باید عوامل اجتماعی مختلف را که بر سلامت اثر می‌گذارند شناسایی کرده و به تقویت عوامل مثبت و حذف عوامل منفی بپردازیم در این راستا نیازمند پژوهش و کارهای تحقیقی مختلف هستیم مطمئنا باید این کار را آغاز کرده و از پژوهش‌های دیگر ارگان‌ها نیز استفاده کنیم. 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۰۹:۰۱
0
0
باید عواملی که بر سلامت اجتماعی تاثیر می‌گذارند شناسای و به تقویت عوامل مثبت و حذف عوامل منفی اقدام کنیم و از تجربه ارگان‌های دیگر استفاده کنیم
captcha