کلید امانتداری بازار نزد فرزند خلف و خادم قرآن
کد خبر: 3482835
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

کلید امانتداری بازار نزد فرزند خلف و خادم قرآن

کانون خبرنگاران نبأ: علی‌اصغر آقازاده، قاری و مدرس قرآن است که 10 سال از عمر خود را در خدمت قرآن بوده است، این استاد قرآن که در بازار تهران حجره‌دار است و به واسطه عمل به قرآن امین بازار شده است، تمام دارایی‌های خود را نتیجه عمل به قرآن می‌داند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، از پس هم‌همه بازار تهران و مغازه‌ها و حجره‌هایی با ظاهر جذاب و پُر شور که گذر کنید و با هیاهو ازدحام رفت‌وآمد آن که همراه شوید به راسته کفاش‌ها می‌رسید، در این راسته، پاساژ سرای بوعلی به چشم می‌خورد، در این پاساژ که سراسر آن را حجره‌های فرش فروشی فرا گرفته‌اند، نشانی علی‌اصغر آقازاده را از هرکس که بپرسید، مغازه‌ای در طبقه دوم را معرفی می‌کند.
فرزند خلف و خادم قرآن
نورالله آقازاده، از کسبه بازار، در مورد فرزندش، علی‌اصغر آقازاده گفت: من از داشتن چنین فرزندی که عشق به قرآن دارد خدا را شاکر هستم و برایش آرزوی خوشبختی دارم.
وی از عشق فرزندش به قرآن گفت: او به برکت قرآن در بازار و خانواده بسیار خوش رفتار است، او چهار روز از هفته را به آموزش قرآن اختصاص داده است و افتخار دارم که چنین فرزندی را خداوند به من عطا فرموده است.


امین بازاریان
حرف‌های ناصر جمشیدی، مالک پاساژ بوعلی، از اعمال مطابق با قرآن علی‌اصغر آقازاده خبر می‌داد، وی متذکر شد: علی‌اصغر آقازاده را در بازار به عنوان معلم و قاری قرآن می‌شناسند و به همین خاطر مشتری‌های خاص خود را دارد که به او اطمینان دارند و او از کاسبان خوب بازار است، او همیشه با رفتارش، همه را جذب خود می‌کند و در بازار از محبوبیت خاصی برخوردار است، همیشه امانتدار بوده و تأثیرات قرآن در کارهایش کاملاً مشهود است و من  او را در یک جمله اینچنین تعریف می‌کنم؛ علی‌اصغر آقازاده امین بازاریان است و امانتداری علی‌اصغر آقازاده در بازار و بین کسبه زبانزد و نمونه است.
سختی‌های شیرین
علی‌اصغر آقازاده، فرزند سوم خانواده بوده و حدود 10 سال در خدمت قرآن بوده و در این بین حدود شش سال را به تدریس قرآن در کنار اساتید مجبر پرداخته است و موفقیت‌های خود را مدیون این فعالیت‌ها می‌داند، وی از سال 1384 دانشجوی قرآنی بوده و سختی‌های راه قرآنی را شیرین می‌داند.
آشنایی با قرآن در محافل دوستانه
علی‌اصغر آقازاده حجره کوچکی در بازار دارد، حجره‌کوچک و زیبایی که با ورود به آن، در بین تابلوفرش‌هایی که نقوش و آیات الهی بر آن‌ها نقش بسته است، جوانی با اخلاق پسندیده و خوش‌سیما را می‌بینید که همیشه لبخند بر لب دارد و با خوشرویی به استقبال می‌آید.
این استاد و قاری قرآن، از نوجوانی به قرائت قرآن علاقه‌مند شده و در مسیر قرآن قدم گذاشته است.
وی اولین جرقه‌های علاقه به قرآن را حضور در هیئت‌ها و مساجدی می‌داند که در آن با دوستان و نوجوانان دیگر در جمعی دوستانه به قرائت و انس با قرآن می‌پرداخته‌اند و به این ترتیب او قرائت قرآن را به شکل سطحی آغاز کرد.
وی پس از گذشت مدت کوتاهی با موسسه میقات‌القرآن آشنا شد و در آن موسسه، سطوح قرآنی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت، تا اینکه به تدریس تجوید روی‌ آورد.
او تجوید را با هدف درست‌خوانی ادعیه و نماز، انتخاب کرد و در این عرصه شروع به آموزش‌دادن کرد و شاگردان ممتازی را هم پرورش داده است.
برکت قرآن در زندگی
آقازاده در حالی که در حجره کوچکش، کنار تابلوفرش‌هایی که مزین به آیات الهی‌اند، نشسته بود، با لبخندی بر لب از تأثیر قرآن در زندگی‌اش بیان کرد: آنچه که من امروز در بازار دارم فقط از برکات قرآن بوده است و  بر اساس آموزه‌ها و عامل بودن به قرآن است و باید در هر حالی به درگاه خداوند شاکر باشیم.
وی ادامه داد: بسیاری اشخاص بوده‌اند که مال و اموال زیادی داشته‌اند ولی از قرآن پیروی نکرده‌اند و اموالشان را از دست داده‌اند و یا نه، همین مال و اموال زیاد بلای جانشان شده است، هر کس به قرآن و دستوراتش عمل کند، مطمئناً پاسخ خوبی دریافت می‌کند، من در ابتدا چیزی نداشتم و هرچه به‌دست آورده‌ام از برکات قرآن بوده است، همین اعتبار، آبرو و همه داشته‌هایم را از قرآن و عمل به آن می‌دانم.
او قرآن را فقط قرائت قرآن نمی‌داند و عامل بودن به قرآن را مؤثرتر دانست، چرا که عمل به قرآن در تمام مراحل زندگی مؤثر بوده و این عمل است که راه زندگی انسان را به سمت خوبی‌ها پیش خواهد برد.

با اخلاق قرآنی دیگران را مجذوب قرآن کنید
به اعتقاد این قاری قرآن، با اخلاق نیک و به‌روز کردن ابزار آموزش و می‌توان جوانان را به قرآن جذب کرد، وی افزود: باید با عمل به قرآن و باور به آن جوانان را به قرآن جذب کرد و فقط گفتن و امر به امور قرآنی کافی نیست، یک فرد قرآنی باید به دستورات قرآن عمل کند، در غیر این صورت گفته‌ها بی‌حاصل خواهد بود.
وی افزود: همه به اعمال دیگران توجه می‌کنند و باید با عمل، به دیگران و خانواده، آموزش داد و به این ترتیب اگر حرف انسان با عمل او متفاوت باشد حرف او بی‌ارزش می‌شود و در عین حال اگر کسی حرف و عملش یکی باشد؛ حرف‌های او ارزش پیدا خواهد کرده، کلاس‌های قرآنی من شامل سطح ابتدایی تا سطح پیشرفته است و من در کلاس‌ها باید با رفتار خودم به قرآن‌آموزان این را منتقل کنم که این وصیت من به شما است؛ این قرآن که به شما آموزش می‌دهم، شما هم باید به دیگران آموزش دهید و این یک طرح مفید بوده است، این روند قرآن‌آموزی به افراد کمک می‌کند تا به صورت ناخودآگاه به سمت قرآن کشیده شوند و بر اساس قرآن عمل کنند، در بحث آموزش قرآن، حتماً باید اخلاقیات قرآنی نیز افزوده شود، این اتفاق باعث می‌شود که افراد از مسیر قرآنی خارج نشوند.

درخواست یک معلم قرآن
آقازاده از مسئولان خواست تا به جامعه قرآنی بها داده شود و تصریح کرد: از مسئولیت درخواست دارم که به جامعه قرآنی بها بدهند، وقتی برای یک فرد مشهور مانند یک فوتبالیست، اتفاقی رخ می‌دهد، همه پی‌گیر این اتفاق می‌شوند، البته این خوب است اما آیا به یک استاد و حافظ قرآن هم این بها داده می‌شود یا بعد از درگذشت او بها داده می‌شود؟ در آن زمان، رسیدگی چه فایده‌ای دارد؟ در کشوری که هر کجای آن، کلاس‌های قرآنی برگزار می‌شود، چرا به قرآنیان بها داده نمی‌شود و اکثر قاریان و حافظان بعد از درگذشتشان تازه شناخته می‌شوند.
وی به سرعت به‌روز شدن ابزار آموزش قرآنی اشاره کرد و گفت: خواسته دیگر من این است که مسئولانی که صدر آموزش قرآن هستند، ابزار و متدهای به‌روز آموزش قرآن را به ما برسانند، اگر بخواهیم به نرم‌افزارها، سی‌دی‌ها و تلاوت‌های ضبط شده اساتید دست پیدا کنیم، باید خود ما اقدام کنیم و دنبال آن بگردیم، وقتی یک چیز جدید نیز وارد می‌شود، تا متوجه شویم و آن‌ را پیدا کنیم شاید چهار سال طول بکشد، در عین حال شاهد به‌روز شدن سریع موسیقی‌ها و سیستم‌های کامپیوتری و هر چیز دیگر هستیم اما متأسفانه سرعت به‌روز شدن بحث قرآنی کم است و باید ما پی‌گیر این باشیم.


این امین بازار افزود: وقتی اساتید قرآن به کشور ما می‌آید که اکثراً عرب زبان هستند، درخواست دارم تا از مؤسسه‌ها چند استاد با او به‌روز شود و همین استادان می‌توانند کل مؤسسه را به‌روز کنند، و من گله دارم از این قضیه که تا یک آهنگ جدید به بازار می‌آید همه به دنبال دریافت کردن آن می‌روند ولی متأسفانه به بحث قرآن که می‌رسد چنین قضیه‌ای نیست و درخواست دارم تا از اساتید مؤسسه‌ها دعوت کنند تا درصورت درست بودن کار آن‌ها از ایشان تقدیر شود.

این استاد قرآنی همواره با رفتار خود سعی دارد تا در کلاس‌ها و خانواده خود، قرآن را ترویج کند و دیگران را به اخلاق و رفتار قرآنی دعوت کند.

کلید امانتداری بازار نزد فرزند خلف و خادم قرآن/ هرچه که دارم از عمل به قرآن دارم
گزارش تصویری این گزارش را اینجا ببنید!
captcha