جلسه نقد کتاب «فلسفه علم و علم دینی؛ با تاکید بر دیدگاه قرآن» برگزار می‌شود
کد خبر: 3480786
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

جلسه نقد کتاب «فلسفه علم و علم دینی؛ با تاکید بر دیدگاه قرآن» برگزار می‌شود

گروه اندیشه: جلسه نقد کتاب «فلسفه علم و علم دینی؛ با تأکید بر دیدگاه قرآن» با حضور حسین بستان و سید محمدتقی موحد ابطحی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه نقد کتاب«فلسفه علم و علم دینی؛ با تاکید بر دیدگاه قرآن» با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین بستان استادیار گروه جامعه‌شناسی و سید محمدتقی موحد ابطحی محقق گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
لازم به یادآوری است این جلسه یک‌شنبه 16 اسفندماه ساعت ۱۰ در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی، قم، پردیسان، بلوار دانشگاه برگزار می‌شود.
 شرکت در این جلسه برای عموم آزاد است.
کتاب«فلسفه علم و علم دینی؛ با تاکید بر دیدگاه قرآن» تالیف مجید کافی، استادیار و مدیر گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.
مجید کافی، این کتاب را در شش فصل مدخل‌بندی کرده است و به موضوعات  چون چیستی علم، پارادایم‌های علمی، معرفت شناسی، پارادایم اسلامی علوم، رویکردهای علم دینی و نظریه پردازی گامی به سوی علم دینی پرداخته است.
 از این نویسنده آثار دیگری چون، نظریه اجتماعی ارتباط در قرآن ، فلسفه نظری تاریخ؛ مفاهیم و نظریه‌ها، جامعه‌شناسی تاریخی (مبانی، مفاهیم و نظریه‌ها)، وضعیت سنجی دوره‌های معرفت افزایی؛ در نگرش اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و تغییرات اجتماعی در اندیشه سیدجمال الدین اسدآبادی منتشر شده است.
captcha