بودجه شورای توسعه و مشکلات مالی دولت
کد خبر: 3466345
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
لاله افتخاری:

بودجه شورای توسعه و مشکلات مالی دولت

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با بیان اینکه ریالی از بودجه 200 میلیارد تومانی از سوی دولت به دست جامعه قرآنی نرسیده است، گفت: واقعا جای خجالت دارد در زمانی که بودجه‌های زیادی برای مسائل گوناگون هزینه می‌شود اما این بودجه اندک برای جامعه قرآنی در نظر گرفته نمی‌شود؛ مشکلات بودجه‌ای دولت قابل درک است اما این مسئله اصلا قابل پذیرش نیست.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به عدم تخصیص بودجه 200 میلیاردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی از سوی دولت گفت: در مورد بودجه قرآنی به طور مکرر چه مکتوب و چه شفاهی از آقای نوبخت و معاونانشان پیگیر بود‌ه‌ام تا جایی که حتی برخی در سازمان برنامه و بودجه معتقد بودند که این اعتبارات تخصیص داده شده اما مشخص شد که واقعیت  ندارد. جامعه قرآنی گلایه‌های زیادی دارند هم به خاطر اصل بودجه که باید تخصیص داده شود تا به موقع نیز توزیع شود و یکی هم به بحث بیمه قرآنیان است که اعتبارات آن نیز پرداخت نشده است و از طرفی برای تحصیل رایگان فعالان قرآنی نیز بودجه‌ای تخصیص داده نشده و باعث مشکلات زیادی برای جامعه قرآنی شده است.

وی ادامه داد: واقعا جای خجالت دارد در زمانی که بودجه‌های زیادی برای مسائل گوناگون هزینه می‌شود اما این بودجه اندک برای جامعه قرآنی در نظر گرفته نمی‌شود. مشکلات بودجه‌ای دولت قابل درک است اما این مسئله اصلا قابل پذیرش نیست.
افتخاری اظهار کرد: جامعه قرآنی هم در سطح نخبگان و هم سایر فعالان قرآنی نیاز به حمایت دارند و از بنیاد ملی نخبگان هم درخواست داریم که از نخبگان قرآنی به طور ویژه حمایت کند. این مطالبه جامعه قرآنی است که از حافظان، قاریان و نخبگان قرآنی از سوی مسئولان حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم صورت بگیرد.   

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس خاطرنشان کرد: من هر زمان که با آقای نوبخت دیدار کرد‌ه‌ام مسئله بودجه قرآنی را متذکر شده‌ام و درباره راهکارهایی که بتوان از آن طریق هزینه تحصیل رایگان حافظان و قاریان و بیمه قرآنیان را پرداخت کرد گفت‌وگو شده است.

وی عنوان کرد: سازمان اوقاف نمی‌تواند از نظر تأمین منابع به آن صورت به این مسئله ورود پیدا کند ولی انتظار از دولت این است که توجه ویژه‌ای به این مسئله کند و اگر صد در صد هم نمی‌تواند این بودجه را تأمین کند باید بخشی از آن را بپردازد تا عادلانه میان جامعه قرآنی توزیع شود ولی اینکه هیچ پرداختی صورت نگیرد قابل پذیرش نیست.

افتخاری اضافه کرد: از طرف دیگر وقتی از دولت می‌خواهیم در لایحه بودجه همان نیم درصد را بیاورد گفته می‌شود دولت 200 میلیارد تومان برای این موضوع مقرر کرده است در حالی که از این مبلغ ریالی به دست جامعه قرآنی نرسیده است.

وی تأکید کرد: اگر مجلس و دولت با «نیم درصد» موافقت می‌کردند این مبلغ از سود شرکت‌های غیر زیان‌ده و با حذف هزینه‌هایشان بود که این مبلغ را از دست دولت خارج می‌کرد و کمکی به دولت بود.       

افتخاری در پایان یادآور شد: انتظار ما این است که دولت در لایحه بودجه نیم درصد را بیاورد و مجلس هم موافقت کند و در راستای شفاف‌سازی، این بودجه به صندوق شورای توسعه فرهنگ قرآنی واریز شود.
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۰۹:۴۶
0
3
واقعا مایه تاسف است خرج برای کارهای قرآنی نوعی سرمایه گذاری است
از حفاظ کل قرآن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۶:۴۹
0
1
باسلام و خسته نباشید.ازخانم افتخاری بابت پیگیری موضوع تحصیل رایگان حفاظ صمیمانه سپاسگزاریم. خدا خیرتون بده . از خبرگزاری ایکنا هم خواهش می کنیم در خصوص علت عدم پرداخت هزینه تحصیل نیم سال دوم 93 حفاظ پیگیری کنند
محمدعلی
|
Germany
|
۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۸:۲۵
0
1
به نظرم غربت قرآن و قرآنیان تا زمان ظهور باقی است.
تالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۸:۵۸
0
1
از خانم افتخاری بسیار سپاسگذارم که ـ هرچند دیر ـ اما بالاخره به این موضوع به صورت شفاف و صریح پرداختند. امید که حداقل تا پیش از پایان سال، این بودجه ـ حداقل بخشی از آن ـ به دست جامعه مطلوم قرآنی برسد. راستی دوستان قرآنی، ایکنای عزیز، چرا نباید این موضوع بسیار مهم ـ که متاسفانه حکایت از مظلومیت مضاعف قرآن در جامعه ما دارد ـ در سطح وسیعتر رسانه ای شود! آیا واقعا اهمیت آن مثلا از آنهمه گزازشهای جورواجور درموضوعات مختلف در رسانه ها ـ به ویژه تلویزیون ـ پخش میشود کمتر است؟! بنظر میرسد تنها راه برای وصول به حق و حقوق قرآنیها همین رسانه ای کردن باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۲۳:۳۱
0
1
سلام و احترام
سرکار خانم دکتر افتخاری، مایه افتخار جامعه قرآنی است. اما مگر می‌توان همه بار تقنینی و اجرایی را بر دوش ایشان گذاشت؟ قاریان و حافظان به دلیل تربیت قرآنی، اهل داد و بیداد و هوچی گری نیستند. دولت نیز این مسأله را خوب می‌داند. به نظرم، قاریان و حافظان باید با رعایت ادب و متانت، حقوق خود را از طرق مختلف از جمله شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دفتر مقام معظم رهبری و سایر سازمان‌ها و مراجع ذی‌ربط پیگیری کنند. مصاحبه در رسانه‌ها، بخشی از این کار است، اما تا آن زمان که صدایی واحد از قاریان و حافظان به گوش نرسد، بهایی به این تک خبرهای ایکنا هم داده نخواهد شد.
قاریان و حافظان نشان داده‌اند که از ظرفیت‌های بسیاری برخوردارند. هر روز، برخی از قاریان و حافظان با بسیاری از مسئولان نظام دیدار دارند؛ در قالب برنامه‌ها و تلاوت‌ها. چه می‌شود اگر از این مجال‌ها و فرصت‌ها برای تذکر دادن‌ها و مطالبه‌گری‌ها استفاده شود؟ و باید استفاده شود.
رهروان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۰۰:۴۵
0
1
سلام
الان زمان فریاد است!
بزودی قرارست اجتماعات زیادی راه بیاندازیم.
لطفا همه قرآنیان همکاری کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۰۸:۳۸
0
1
باسلام به نظر میرسد بودجه در نظر گرفته علی رغم اینکه کم هم است اصلا تخصیص اضافه ای هم درکارنیست ...اگه این روند پرداخت تسهیلات رایگان هم مانند بنیاد شهید اجرایی می شد بسیاری از مشکلات این دانشجویان حافظ کل برطرف می شد...انشااله مسئولین به این قشر محترم توجه بیشتری داشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۷:۰۰
0
0
واقعا جای تاسف داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
captcha