از اصلاح آئین‌نامه بنیاد نخبگان تا برگزاری مسابقات بین‌المللی نابینایان
کد خبر: 3465188
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
افتخاری خبر داد:

از اصلاح آئین‌نامه بنیاد نخبگان تا برگزاری مسابقات بین‌المللی نابینایان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی مهمترین محورهای جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن را تشریح کرد و از پیشنهاد به بنیاد ملی نخبگان برای اصلاح آئین نامه نخبگان قرآنی خبر داد.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در ابتدا به نمایندگی از اعضای فراکسیون درگذشت حمیدرضا عباسی را تسلیت گفت و سپس درباره جلسه روز گذشته، 15 دی‌ماه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن که در محل سازمان اوقاف و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضای ستاد برگزار شد، گفت: در این جلسه با توجه به حوادث ناگواری که برای قاریان و نخبگان قرآنی در چند وقت اخیر رخ داده بر ضرورت توجه به جایگاه ویژه آنها تأکید شد.
وی افزود: مسئله دیگر اصلاح آیین‌نامه حمایت از فعالان قرآنی بود که بنیاد ملی نخبگان باید این کار را انجام دهد. پیش از این بنیاد ملی نخبگان نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی را مورد حمایت خود قرار می‌داد اما با تغییر نوع رتبه‌بندی مسابقات به ممتاز و عالی لازم است متناسب با این تغییر آیین‌نامه بنیاد ملی نخبگان نیز در جهت حمایت از نخبگان قرآنی تغییر کند.
افتخاری اظهار کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت تنظیم نظام جامع مسابقات قرآن بود که تا مراحلی پیش رفته است و باید تکمیل شود. مسئله بعدی حل مشکلات بودجه‌ای فعالان قرآنی به ویژه تحصیل رایگان و بیمه قرآنیان بود.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه بر اطلاع‌رسانی دقیق و فراگیر رسانه‌هایی مانند ایکنا و صدا و سیما در موضوع وقف قرآنی تأکید شد.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس خاطرنشان کرد: پیگیری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان از دیگر موضوعات این جلسه بود که در دستور کار کمیته راهبردی است که امیدواریم هر چه سریع‌تر نتایج بررسی بازنگری برنامه مسابقات به ما ارسال شود.
وی با اشاره به بررسی مسابقات قرآن کارکنان دستگاه‌های مختلف، گفت: برخی دستگاه‌ها هستند که به صورت پراکنده مسابقاتی برگزار می‌کنند که هر چند کار ارزشمندی است اما گاهی اوقات موازی‌کاری و همپوشانی در این زمینه وجود دارد که لازم است درباره تجمیع و تفکیک مسابقات و تأمین بودجه آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.
افتخاری عنوان کرد: بررسی مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان از دیگر موضوعات این جلسه بود که مورد استقبال واقع شد که یک نوع فضاسازی، تشویق و هویت‌بخشی برای این عزیزان است که می‌تواند الگویی برای جوانان باشد.
افتخاری همچنین در تشریح اولین جلسه کمیته پایش و ارزیابی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که روز یکشنبه برگزار شد، گفت: در این جلسه سیاست‌های کلان، برنامه‌ها و نحوه و محدوده نظارت و ارزیابی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با رأی اعضا مقرر شد فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس میزبان جلسه آینده باشد با توجه به اینکه مجلس از بعد نظارتی در اولویت است تا عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی، میزان انطباق آن با منویات مقام معظم رهبری، تأثیر بودجه بر عملکرد شورا و تطبیق این عملکرد با اهداف منشور توسعه بررسی شود. 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۱۳:۴۶
0
0
انگار خانم افتخاری توجه ندارن چند ساله تمام تسهیلات بنیاد نخبگان برای قرآنیان حذف شده.............
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۱۸:۵۶
0
0
خانم افتخاری خیلی زود نیس واسه این تصمیما کاش میموندی چند تا دیگه از بهترین نخبه هامون میرفتن بعد به فکر میفتادی که قاریان باید بیمه داشته باشن یا اینکه وقت انتخابات شده یهو یادتون افتاد ...
خوب حالا که میخواین کاری کنین غیر از اینه که قاریان ما سفیران قرانی هستن و یک نیروی فرهنگی
یعنی ارزش یه نیروی فرهنگی این نیس که تحت پوشش یه بیمه عمر و حوادث باشن به دلیل اینکه اینها دائم السفرن مگر چند تا از این سرمایه ها داریم چرا براشون فکری نمیکنین
هاشم سلطانی نژاذ
|
United States of America
|
۱۳۹۴/۱۰/۱۷ - ۱۷:۴۷
0
0
باسمه تعالی. با تسلیت فقدان قاری ارزشمند برادرمان آقای عباسی بایستی ضمن تأیید نظر دوست ناشناسمان عرض کنم بنیاد نخبگان به بهانه همین تغییرات به ظاهر جزئی تصمیم به تغییر آیین نامه گرفت و 4 سال همه قرآنیها را از دریافت هر تسهیلی محروم کرده. جالب است که آنها همه اش وعده می دهند که یک ماه دو ماه سه ماه دیگر آیین نامه اجرایی ابلاغ میشود اما هنوز بعد از 4 سال خبری نیست. مشکل این است که قرآنیها کسی را ندارند که حقشان را بگیرد و همیشه مظلومند. خودشان هم متأسفانه از اتحاد بدورند و هرکس که خواست میتواند بدون نظر و رضایت آنها و برخی اوقات حتی بدون سابقه یا بدون تخصص مسؤول کارهای قرآنی شود و برایشان هر تصمیمی بگیرد و آنها فقط ناظرند. چون دستشان به جایی بند نیست. لطفی که به قرآنیها شده فقط تعداد ارگانهایی است که متولی برگزاری مسابقات متعدد قرآن شده اند. پس باید مسؤولان بترسند از کسی که جز خدا فریادرسی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۱۸ - ۱۵:۵۸
0
0
مسولین قرآنی کشور حال ندارن الان کی پیگیر چند سال حذف تسهیلات بنیاد نخبگان هست باید گفت هیچکس مدیران ورزشی بیشتر به فکرن ایکنا جان مطالبه گری کن شما
captcha