افزایش ۱۵۰ درصدی ظرفیت اورژانس پیش بیمارستانی در ایام اربعین
کد خبر: 3455643
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
صابری نیا عنوان کرد:

افزایش ۱۵۰ درصدی ظرفیت اورژانس پیش بیمارستانی در ایام اربعین

گروه سلامت: رئیس اورژانس کشور با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی ظرفیت اورژانس پیش بیمارستانی در ایام اربعین ، از اضافه شدن دو هزار و ۵۰۰ آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور خبر داد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)امین صابری‌نیا اظهار کرد: برای ایام عزاداری اربعین حسینی در دو بخش اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده، به نحوی که ظرفیت آمبولانس‌های اورژانس 115 در مرزها 150 درصد افزایش خواهد داشت.

وی افزود: در ایام عزاداری اربعین حسینی در نقاط مرزی با عراق، به ازاء هر ۵ تا ۱۰ کیلومتر یک آمبولانس 115 مستقر خواهد شد و چادرهای درمانی نیز به منظور درمان سرپایی زائران برپا می‌شود.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: سازمان های هلال احمر، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و شهرداری نیز در این ایام با ما همکاری دارند و همه مجموعه‌ها تحت نظر رییس دانشگاه علوم پزشکی مناطق مرزی کار می‌کنند.

صابری‌نیا همچنین به افزایش ظرفیت اورژانس بیمارستانی اشاره کرد و گفت: تمام سعی خود را برای تجهیز اورژانس های بیمارستانی، اعم از آی سی یو داشته و به منظور تأمین نیروی انسانی نیز اعلام کرده‌ایم متخصصان طرح یک ماهه به این مناطق  اعزام شوند تا کمبودی از این نظر نداشته باشیم.

captcha