کاروان راهیان نور، مصداق تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است
کد خبر: 3447701
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
فرمانده سپاه شهرستان پاکدشت:

کاروان راهیان نور، مصداق تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است

کانون خبرنگاران نبأ: فرمانده سپاه پاکدشت در مراسم بدرقه دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور گفت: حضور کاروان‌های راهیان نور در رزمگاه شهدا، مصداق تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، دانش‌آموزان شهرستان پاکدشت در قالب کاروان راهیان نور از مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهرستان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

کمال محمدبیگی، فرمانده سپاه شهرستان پاکدشت در مراسم بدرقه این کاروان گفت: ایجاد ارتباط معنوی و عاطفی بین شهدا و دانش‌آموزان، سبب شکل‌گیری روحیه استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، شهادت‌طلبی و از خودگذشتگی در نسل جوان جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر نقش انکارناپذیر حرکت راهیان نور در پیوند نسل جدید با نسل دوران دفاع مقدس بیان کرد: دانش‌آموزان، سرمایه‌های اعتقادی و معنوی ایران زمین در عرصه‌های مختلف انقلابی و اسلامی و تبیین سیره و فرهنگ ایثار و مقاومت در دوران معاصر هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاکدشت افزود: در این اعزام، تعداد 300 نفر از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در غرب کشور بازدید می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای انحراف نسل جوان خاطرنشان کرد: حضور کاروان‌های راهیان نور در رزمگاه شهدا، مصداق تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان است و دانش‌آموزان باید با بهره‌گیری از فضای معنوی یادمان‌های دفاع مقدس و الگو قرار دادن شهدا، آینده این انقلاب را به خوبی رقم زنند.

وی تصریح کرد: این دانش‌آموزان به مدت 3 روز به مناطق عملیاتی اعزام شدند و ضمن بازدید، از برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده بهره‌مند می‌شوند.

محمدبیگی خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: دانش‌آموزان در جریان این سفر معنوی به نگارش دل‌نوشته‌ها و خاطرات خود اقدام کنند چرا که از این سفرها، همین سفرنامه‌ها و خاطرات باقی می‌ماند، ضمن آنکه به بهترین این آثار جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا می‌شود.

علی یزدان‌پناه سرپرست تازه منصوب شده مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان نیز در ادامه گفت: اردوهای راهیان نور از اثر بخش‌ترین و مهم‌ترین مؤلفه‌های ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه است و طبیعی است که اقشار مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان با اعزام به این اردوها می‌توانند بیشتر با این فرهنگ آشنا شوند.

وی در پایان مطرح کرد: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، یکی از مهم‎ترین اقدامات فرهنگی در سطح کشور است که با هماهنگی آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور آشنایی نسل جوان با ارزش‎ها و آرمان‎های هشت سال دفاع مقدس برگزار می‎شود.

گفتنی است، هرساله کاروان‌های زیادی در قالب کاروان‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب و خانوادگی از این شهرستان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

محمد فرخی

captcha