نتایج اولیه ارزیابی استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اعلام می‌شود
کد خبر: 3446804
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
طی دو ماه آینده؛

نتایج اولیه ارزیابی استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اعلام می‌شود

گروه اندیشه: نتایج اولیه شناسایی استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان حداکثر تا دو ماه دیگر توسط پیامک به حائزان رتبه استعداد برتر اعلام می‌شود.

حجت‎الاسلام حسن باقریه، مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ذکر این مطلب که طرح ارزیابی استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان مربوط به نامزدهای استعدادهای برتر دو سال پیش سطح یک حوزه بوده است، ابراز کرد: استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در طرح غربالگری علمی و تست شخصیتی شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در گام اول این طرح با همکاری مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور، ممتازان سال تحصیلی 93-92 حوزه و با احتساب سن به عنوان نامزد کشف استعداد برتر انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: پس از پالایش اطلاعات اولیه طلاب، ۷۰ نفر از ممتازان حوزه پس از پنج مرحله ارتباط تلفنی و پیامکی و تکمیل فرم‌های خوداظهاری با تأیید معاونت آموزش و پژوهش به این مصاحبه دعوت شده‌اند که ۴۵ نفر از طلاب سطح یک در اولین مرحله از طرح غربالگری علمی به صورت حضوری شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مسئول دفتر تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این اولین مرحله ارزیابی است که با هماهنگی مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه کشور صورت می‌گیرد، افزود: این ارزیابی به صورت مشترک و با حضور اساتید متخصص حوزه علمیه قم و مشهد در سه گروه فقه و اصول(اللمعه الدمشقیه و اصول الفقه مظفر)، کلام(بدایه المعارف) و تست تشخیص تربیتی ـ اخلاقی برگزار شد.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه ارزیابی حداکثر تا دو ماه دیگر توسط پیامک به حائزان رتبه استعداد برتر اعلام می‌شود، عنوان کرد: افرادی که بتوانند در این ارزیابی، نمرات قابل قبول استعداهای برتر را کسب کنند، پس از شرکت در اجلاس سراسری استعدادهای برتر کشور که سال آینده در قم برگزار خواهد شد، از حمایت‌های آموزشی و علمی ویژه و همین طور سایرحمایت‌ها برخوردار می‌شوند.

حجت‌الاسلام باقریه اضافه کرد: افرادی که از حداقل نمره ۱۲ در هر عنوان درس و معدل ۱۴ در هر سه درس بی‌بهره باشند، از این روند حذف شده و پذیرفته‌شدگان براساس رتبه‌های احرازی، طبق آئین‌‎نامه مصوب هیئت امنای مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه کشور به مراحل بعدی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مرحله بعدی این طرح، استعدادهای برتر مقدمات و سطوح دو، سه و چهار تا پایان سال ارزیابی می‌شوند، یادآور شد: این طرح طبق مصوبه هیئت امنای مرکز نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه کشور امسال در حوزه علمیه خراسان اجرایی می‌شود.

captcha