پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد زکات توسط سخاوتمندان تفتی
کد خبر: 3444695
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد زکات توسط سخاوتمندان تفتی

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفت از پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد ریال زکات توسط سخاوتمندان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، محسن علیزاده، مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفت با اشاره به اینکه زکات موجب توسعه، رفاه و رفع چالش‌های اقتصادی می‌شود، اظهار کرد: زکات در جغرافیای دنیا رفع چالش‌های اقتصادی و فرهنگی جامعه را در پی دارد.

وی ادامه داد: زکات یکی از فروع دین اسلام است و اگر به احکام اقتصادی اسلام در خصوص زکات توجه کنیم و به آن عمل نماییم آثار مثبت آن در زندگی ما آشکار می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از نهادهای اصلی احیاکننده زکات در کشور است، افزود: بخشی از مبالغ زکات جمع‌آوری شده برای پرداخت به محرومان منطقه و رفع نیازهای آنان هزینه و بخش دیگری از آنها نیز برای احداث، بهسازی و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفت تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، میزان زکات جمع‌آوری شده در این استان بیش از 15 میلیارد ریال بوده است.

captcha