معنویت‌افزایی فلسفه‌ تشکیل بسیج دانش‌آموزی است
کد خبر: 3421692
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

معنویت‌افزایی فلسفه‌ تشکیل بسیج دانش‌آموزی است

گروه اجتماعی: یکی از فلسفه‌های تشکیل بسیج دانش‌آموزی معنویت افزایی در قشر جوان و نوجوان است، جوانان و نوجوانان ایران بسیار متدین و خدامحور بوده و علاقه زیادی به ارزش‌های متعالی اسلام و انقلاب هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان جمعه، 8 آبان‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار کرد: در استان همدان 440 هزار نفر در اقشار 20 گانه بسیج در قالب اعضای عادی، فعال و کادر عضو هستند.

وی بیان کرد: استکبار جهانی پس از بررسی و تحلیل به این نتیجه رسیده که 35 میلیون نفر از جمعیت ایران را قشر جوان و نوجوان تشکیل می‌دهد و بهترین حربه‌ای که می‌تواند به ایران وارد کند تهاجم فرهنگی در قشر جوان و نوجوان است، تهاجم فرهنگی یا به گفته مقام معظم رهبری «شبیخون فرهنگی» یکی از اهداف اصلی دشمن در کشور ایران است.

جمعیت هدف تهاجم فرهنگی جوانان هستند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: جمعیت هدف تهاجم فرهنگی را جوانان و نوجوانان هستند و دشمنان در دو شاخه فساد اخلاقی و فساد فکری جوانان کشور را مورد هدف قرار داده‌اند. نقطه تلاقی این دو شاخه جوانان و نوجوانان را از انقلاب و اسلام خواهد گرفت.

ابوحمزه با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا بهترین عامل برای تسلط غرب بر روی ایران را شبکه‌های فضای مجازی مطح کرده است، ادامه داد: دشمنان با بهره‌گیری از شبکه‌های فضای مجازی و ماهواره سعی می‌کنند فکر، اندیشه و باور جوانان و نوجوانان را به بی‌بند و باری سوق دهند.

وی با اشاره به اینکه بسیج یکی از تدابیر امام راحل بود، اظهار کرد: یکی از تدابیری که امام رحل در ماه‌ها و سال‌های پایانی عمر خود مطرح کردند و پس از ایشان نیز مقام معظم رهبری این تدبیر و هدف را دنبال کردند این بود که در همه اقشار بسیج شکل گیرد.

ابوحمزه با بیان اینکه در استان همدان 20 قشر بسیجی وجود دارد، افزود: 440 هزار نفر در اقشار 20 گانه بسیج در قالب اعضای عادی، فعال و کادر عضو هستند و هم اکنون در استان همدان 120 گردان آماده وجود دارد تا در هر زمان و مکانی چه در داخل و چه در خارج که ضرورت ایجاب کند و تدبیر فرمانده کل قوا باشد،وظیفه و تکلیف خود را انجام دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه سپاه با بهره‌گیری از فرامین مقام معظم رهبری به دنبال پرورش جوانان و نوجوانان در بسیج دانش‌آموزی است، خاطرنشان کرد: از جمعیت 270 هزار نفری دانش‌آموزان استان 80 هزاردانش‌آموز بسیجی را سازماندهی کرده‌ایم.

ایمان، جهاد و شهادت؛ شعار بسیج دانش‌آموزی

این مقام مسئول تجهیز جوانان و نوجوانان به سلاح علم، فکر، اندیشه، دانش و اعتقاد و باور را از اهداف سپاه دانست و اظهار کرد: شعاری که در بسیج دانش آموزی مطرح است شعار ایمان، جهاد و شهادت است به ‌طوریکه دانش آموزان باید این شعار را سرلوحه زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی خود قرار دهند تا بتوانند با توانمندی بیشتری از ارزش‌های متعالی پاسداری و حفاظت کنند.

وی ادامه داد: یکی از فلسفه‌های تشکیل بسیج دانش آموزی را معنویت افزایی در قشر جوان و نوجوان است، جوانان و نوجوانان ایران بسیار متدین و خدا محور بوده و علاقه زیادی به ارزش‌های متعالی اسلام و انقلاب هستند به ‌طوریکه نمونه این جوانان را درمراسم‌های عاشورا و تاسوعا و تشییع پیکر شهید سردار همدانی و شهدای مدافعین حرم مشاهده کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از مردم خواست تا واژه گمنام را برای شهدا بکار نبرند و افزود: شهدا را به صرف اینکه ما نمی‌شناسیم نمی‌توان گمنام نامید بلکه در پیشگاه خداوند شناسایی شده‌اند، این‌ شهدا، شهدای جاویدالاثر هستند، اثر این شهدا همواره بر قلب‌ها و روح‌ها خواهد ماند و عامل عزت، اقتدار، محبوبیت و معنویت جامعه هستند.

وی بصیرت افزایی را از دیگر فلسفه‌های تشکیل بسیج دانش آموزی دانست، بیان کرد: یکی دیگر از فلسفه تشکیل بسیج دانش آموزی مهارت افزایی است به‌طوریکه تلاش سپاه و آموزش و پرورش این است تا زمینه و بستری فراهم شود تا با کمک معلمین بتوانیم مهارت‌های لازم را در زمینه‌هایمختلف علمی و فرهنگی به نوجوانان بسیجی ایجاد کنیم.

هدف بسیج دانش‌آموزی کادر سازی برای آینده اسلام است

ابوحمزه هدف از تشکیل بسیج دانش آموزی را آماده کردن جوانان و نوجوانان و کادر سازی آن‌ها برای آینده انقلاب و اسلام دانست و گفت: نوجوانان باید آماده باشند تا در آینده وقتی مدیر شدند و مسئولیت‌های مختلف را عهده‌دار شدند در کنار تخصص، تعهد لازم را داشته باشند و از دل این جوانان شخصیت‌هایی همچون شهید رجایی و باهنر و چمران و همدانی بیرون پرورش پیدا کند.

وی تاکید کرد: حرکتی که سپاه درقالب بسیج دانش آموزی انجام می‌دهد برای سال‌های آینده است تا حافظ  ارزش‌ها و مبانی انقلاب در کشور باشد بنابراین هدفی که ما دنبال می‌کنیم هدف بسیار مقدسی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید براینکه امروز انقلاب ما معطوف به ایران اسلامی نیست، اظهارکرد: اگر تا دیروز در مرزهای شلمچه و اروند در مقابل دشمنان اسلام می‌جنگیدیم امروز خط مقدم جبهه در کنار دریای مدیترانه است. تقابل انقلاب اسلامی با استکبار در تمام بلاد اسلامی رقم خورده است البته کار ما کاری مستشاری است و کار اصلی را مردم خود این کشورها انجام می‌دهند.

رویارویی انقلاب با استکبار جهانی روز به روز پیچیده‌تر می‌‌‌شود

وی با اشاره به اینکه ما مدیریت انقلاب و تجربیات انقلاب خود را به این کشورها منتقل می‌کنیم افزود: تقابل و رویارویی انقلاب اسلامی با استکبار جهانی روز به روز گسترده‌تر، عمیق‌تر و پیچیده‌تر می‌‌‌شود، بدانید امروز مقام معظم رهبری تنها رهبر ایران نیست بلکه امامت ملت‌های مسلمان و مستضعف جهان را برعهده دارند، ملتهایی که چشم و گوششان به بیانات رهبری است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهارکرد: اگر مسئولان می‌خواهند در همه عرصه‌ها به سربلندی و سرافرازی برسند تنها راه آن اطاعت از مقام ولایت بوده که پرچمدار آن امام خامنه‌ای است، همه مشکلات کشور قابل حل بوده و تنها راه آن گوش کردن به فرامین مقام معظم رهبری و اطاعت از دستورات این مقام بزرگوار است.

captcha